Re: Dispositiu USB a VM (solucionat)

Hola,
moltes gràcies, tema solucionat. Mancava instal·lar l'extensió que heu comentat.

Resumint, únicament m'ha calgut afegir el meu usuari a 'vboxusers' i instal·lar l'extensió Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.1.8-75467.vbox-extpack.

Ja tinc funcionat els USB en les VM's de VMware Workstation 8.0.1 i VirtualBox 4.1.8 (versió no lliure). Suposo que vmware aprofita alguna cosa de virualbox, oi?

xavi

Al 11/02/12 10:14, En/na alex@probeta.net ha escrit:
A 2012-02-11 10:01, alex@probeta.net escrigué:
A 2012-02-09 23:04, xavier.llistes escrigué:
Hola,
tinc problemes per connectar els dispostius USB a les màquines
virtuals de virtualbox i de vmware. Quan connecto USB al host aquest
es monta sense problemes però quan el vull veure des de la màquina
virtual (linux o windows) no hi ha manera. Després de googlejar uns
quants dies no he trobat la solució. Algú de vosaltres em pot donar
alguna pista?

Tinc un nivell mitjanet d'usuari linux, per tant, no us talleu en
explicar, fins i tot, allò que per alguns de vosaltres sigui evident.

Gràcies

xavi

Hola Xavi

A Virtualbox fins a les versions 3.x hi havia la branca lliure que no
donava suport per USB i SATA, una branca no lliure que si donava
suport, com ja t'han respost.

A Virtualbox a les versions 4.x hi ha una única branca, però per
tenir suport per USB 2 i PXE has d'instal.lar una extensió. Només cal
descarregar-la i fer doble clic sobre d'ella.

Per les versions 4.0.x l'extensió és

http://download.virtualbox.org/virtualbox/4.0.16/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.0.16-75491.vbox-extpack

Per les versions 4.1.x l'extensió és

http://download.virtualbox.org/virtualbox/4.1.8/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.1.8-75467.vbox-extpack

Pots trobar més informació aquí:

  https://www.virtualbox.org/manual/ch01.html#intro-installing

Per cert, l'obvi: un cop introduït la memòria USB i reconeguda per la
màquina real, has de fer clic a la icona de l'USB que apareix a la
barra d'estat de la màquina virtual per avisar a la màquina virtual
que vols connectar-li un dels dispositius USBs que hi ha a la màquina
real.

Bona sort,

   Àlex

Oblidava unaltre detall:

Tot usuari que vulgui fer servir VirtualBox i els USB ha de ser membre del grup vboxusers

Escriu al terminal "cat /etc/group | grep vboxusers" (sense cometes) per veure quins usuaris estan

crec que a les versions actuals l'usuari que instal.la el VirtualBox queda incorporat