Re: Problemes amb l'amic Lenny

Bon dia i agraït per els consells.
He vist que a l'arrancar es detecten problemes amb les particions sda1 (/boot 256 MO) i sda2 (/ 15 GO), del meu disc dur un WD SE de 500 GO, la tercera partició de 480 GO la tinc configurada com a volum LVM i dins hi tinc la partició de swap i la home.
He arrancat amb la live 5.0.1 i he fet un fsck.ext3 de les dos primeres particions i el número d'errors ha estat tan gran que m'he decidit per intentar una nova instal·lació formatejant les particions sda1 (/boot) i sda2 (/).
Si veig que segueixen els problemes igual cerco un disc dur lleugeret (SATA II ?) per instalar el sistema (una sola partició + swap? o /boot, / i swap co a tres particions?) i conservo la home al segon disc dur que es un WD SE de 500 GO.
Per cert, quins discs recomaneu per fiabilitat, jo he treballat amb Maxtor (2 discs de 250 GO petats i irrecuperables), i ara estava enamorat dels WD, però en poc temps he tingut problemes amb un 500 sota WXP i ara amb el mateix model sota Debian. Els Seagate us mereixen confiança? Entre SG i WD quin es mes fiable?
 Al MAC del meu fill, hi ha tres WD de 500 GO, (comprats a Apple) i ara estic una mica acollonit, ja que fa servir un disc extern WD (MyBook) de 750 GO per fer el time machine i es la seva única còpia de seguretat, es clar que amb aquests volums d'informació no se quin es el mètode mes fiable per tenir-ho tot segur.
Be, us he posat el cap com un timbal en poca estona, si teniu a be dedicar-me cinc minuts us ho agrairé.
Vostre.

El 27 / agost / 2009 21:33, hubble <hubble@telefonica.net> ha escrit:
El Thu, 27 Aug 2009 20:37:47 +0200
Xavier De Yzaguirre i Maura <xdeyzaguirre@gmail.com> va dir:

> Bon dia,
> Soc novell amb Linux i em trobo amb el següent problema, desprès d'una
> actualització, a la que hi havia també el grub pel mig, l'equip no
> m'arrencà, (el grub es va dedicar a fer-me la punyeta).
> Un cop he pogut fer-lo anar, ara em diu que no puc instal·lar cap paquet:
>
> *PC002:/home/test# aptitude install g+++*
> *S'està llegint la llista de paquets... Fet *
> *S'està construint l'arbre de dependències       *
> *S'està llegint la informació de l'estat... Fet*
> *S'està llegint la informació d'estat estesa      *
> [...]

Jo diria que el paquet grub està mal instal·lat. proba a fer un aptitude clean(et neteja la chache dels paquets que ja t'has baixat i que pot ser tenen errors), aptitude update i un aptitude upgrade (sense demanar-li que instal·li cap paquet) a veure si s'arregla, i si no a veure quin error dona.

sort.