Re: Virtualitzar servidor linux

A Dimecres 30 Juliol 2008, David Trigo Chávez va escriure:
> Hola, tinc un dubte, estic fent unes proves amb el tema de la
> virtualització, i hem trobo amb un dubte, crear servidors virtuals partint
> de cero no hi ha cap problema, però a l’hora de agafar una maquina en
> funcionament y virtualitzarla no trobo la manera de fer-ho. Les proves les
> he vet am VMware i si he vist que te una aplicació per passar maquines
> windows a virtuals, però per linux no he trovat res. No se si algú s’ha
> trobat ja amb aquest problema.

Responent així ràpid i sense meditar-ho al 100% diria que hi ha d'haver pocs
(o cap) problema, perquè avui en dia la majoria de distribucions detecten el
maquinari en arrencar i ja carreguen els mòduls del nucli adients (excepte
potser els que hagis instal·lat tu manualment, com els d'algunes targetes
gràfiques). La resta és independent del maquinari, i per tant és igual si és
real o virtual.

Per tant jo faria la prova de fer una imatge de la partició o particions del
sistema real (amb el partimage, per exemple), crear una màquina virtual nova
amb un disc buit, i volcar-li al disc les particions desades. Després potser
cal retocar l'arrencada del sistema virtualitzat i -potser- configurar
d'entrada un driver de vídeo genèric. Amb això potser n'hi hauria prou.

Orestes.