Re: problemes espai de disc dur

El 6 / juliol / 2008 19:44, Marc.furtia <marc.furtia@gmail.com> ha escrit:
> El dg 06 de 07 de 2008 a les 19:33 +0100, en/na txeik va escriure:

> Això ja ho he fet, però gràcies de totes maneres.
>>
> Si, però no és aquest el problema.
> El problema és que la partició de windows la vaig fer massa gran i ara
> no sé com fer-la més petita i ampliar l'arrel (/ ) del sistema debian.
> Gràcies de totes maneres per l'ajuda

Bé, si vol redimensionar, tu mateix. Fes un defrag a W$ i crea una
partició nova (D).
Desprès amb la aplicació que vulguis (Gparted, cfdisk, fdisk..) la
afegixes a Linux, (ext3 soporta l'increment) però abans n'hi has de
crear una de lògica que no sé d'on la pots treure perquè tens les 4
primàries ocupades i a mes la nova no la podries afegir a hda2 ...
massa complicació.
Una possible solució (que jo no faria):
-Eliminar swap
-formatar com a ext3
-hda1 > partició logica
- (la resta d'espai l'afegixes a hda2)
-hda5 > swap
-hda6 (l'espai recuperat a W$)
-com no pots ajuntar hda6 amb hda2 hauries de crear i muntar a hda6
algun directori com "/var" que sol ocupar molt d'espai i si en
necessites mes, hda7,8,...
 -Canviar el grub, boot, fstab i no sé si alguna cosa mes.

Ja t'ho dic, per a mi massa arriscat.

Salut