problemes espai de disc dur

Bones llista, em sembla que no havia escrit mai res en aquesta llista
fins a dia d'avui. Però bé, tan és suposo.
Sóc un usuari de Debian.
Ara em trobo amb un "petit" "gran" problema.
M'he quedat sense espai en el disc dur.
M'explico millor.
En el pc on hi ha el problema hi ha vàries particions. (enganxo una
sortida de fdisk amb la taula de particions):

Dispositiu Arrenc.   Inici         Final    Blocs    Id  Sistema
/dev/hda1               1         249     2000061   82  Intercanvi
Linux / Solaris
/dev/hda2             250        1494    10000462+  83  Linux
/dev/hda3            1495       10240    70252245   83  Linux
/dev/hda4   *       10241       14593    34965472+   c  W95 FAT32 (LBA)

Com podeu veure, hi ha vàries particions, les identifico :
	hda1 -> swap
	hda2 -> arrel del disc ('/')(format ext3)
	hda3 -> hi guardo fitxers baixats (format ext3)
	hda4 -> partició windows (format vfat)
Si faig un du de l'arrel, em diu que em queden 200 i escaig megues
lliures.
si faig un du de l'hda3(on hi guardo tot de coses baixades i no
baixades) em diu que em queden 4,5 Gb lliures, i si ho faig de la
partició del meu gran amic Microsoft windows, em diu que em queden 28Gb
de 34Gb totals.
Ara bé, hi ha algun mètode de poder ampliar la partició hda2 i disminuir
l'hda4 ?
El meu gran amic windows no l'utilitzo, el tinc per la familia, que els
fa pànic gnu/linux i bé ... tan és, el que importa és que hi ha la tira
de giges desaprofitats per un mal plantejamen del particionament del
disc, i no sé com ho puc fer per "redimensionar" aquestes particions.
Hi ha algun mètodes ?
Gràcies
(disculpeu la parrafada, però no sé gaire per on he de tirar i intento
aportar el màxim de dades que crec que poden ser útils)

Marc Furtià

  http://pastebin.ca/1063949