Referències constants a dispositus extraïbles (Era: nautilus fora de gnome no mostra particions)

En primer lloc, salutacions a la llista des del meu primer correu aquí.

En/na rpb ha escrit:
> [...] aqui és més fotut perquè no munto
> la targeta SD des de fstab perque li posa el nom que li dóna la gana
> (/dev/blablabla) en funció del que tingui endollat (llàpissos USB,
> etc). Suposo que ho puc fer amb un script, a base de sed i cut, però
> no sóc cap geni en bash.

Una altra cosa que pots fer és referenciar els dispositius extraïbles per la seva etiqueta o per un identificador del volum. Si fas un cop d'ull a /dev/disk trobaràs una sèrie de directoris tipus by-label i by-uuid que contenen enllaços simbòlics a dispositius. Per exemple, a /dev/disk/by-uuid/xxxx-xxxx pots trobar la càmera digital, el pen o, més genèricament, qualsevol unitat amb format FAT. I, a menys que reformatis el sistema de fitxers, aquest serà invariant. Els identificadors d'ext són bastant més llargs.

Així doncs, per muntar un pen-drive amb identificador FAT 0123-ABCD pots afegir la següent línia al /etc/fstab:

/dev/disk/by-uuid/0123-ABCD /mount/pen vfat rw,user,fmask=111 0 0

Això permetrà que qualsevol usuari pugui muntar aquest pen (o algun altre dispositiu al qual se li hagi manipulat aquest valor) amb permisos de lectura i escriptura, i a més els deixarà sense el bit d'execució posat, una cosa que a mi em fa particular ràbia :-P. I tot això independentment de si realment el reconeix com a /dev/sda1, /dev/hdb1 o qualsevol altre; això ja ho resoldrà l'enllaç simbòlic.

Evidentment, les opcions de muntatge corren a gust del consumidor.

--
Atentament,

Eloi Notario (Girona, el Gironès).