Re: PHP, quotes i gestors de continguts

D'acord, és "molt fàcil":

"Només" cal instal·lar el mòdul d'apache libapache2-mod-suphp .

Després cal editar /etc/suphp/suphp.conf , el primer pas és posar que els errors del mòdul surtin pel navegador, de manera que és fàcil veure que cal desactivar (en el meu cas) la comprovació de que el fitxer que s'executa està a la mateixa carpeta, o en una de recursiva, del virtual host.

Moltes gràcies a tots!

El 28/01/08, Roger Pueyo Centelles <rogerpueyo@rogerpueyo.com> ha escrit:
No és mala idea, però em temo que donarà problemes perquè quan alguna aplicació PHP creï un fitxer i se li canviï el propietari, si està en mode 755 (per exemple), ja no el podrà modificar, i podria deixar de funcionar. L'ideal és fer que l'apache faci les coses com a un altre usuari i, si més no, fer un chown recursiu, però només un cop.

Moltes gràcies,

Roger

El 28/01/08, David Trigo Chávez <davidtrigo123@yahoo.es> ha escrit:

El que se m'acudeix asi ràpidament es fer un script que modifiqui el propietari y el grup del ficher de cada carpeta, i que estigui programat en el cron.

Per exemple, si els fitchers estan en la carpeta de pepe fer un.

for $i (ls carpeta)

       chown $i <nom carpeta>

(l'escript no funciona)

Es una solució una mica cute i rapida per sortir del pas, segurament hi ha altres de millors.

Salutacions,

Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema: qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.

Això és un gran inconvenient, ja que:

- L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a www-data

- La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.

- Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data dins del directori d'un altre usuari.

I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:

- No puc treure PHP

- No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de pàgines en PHP deixarien de funcionar.

Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire clar que això sigui possible.

Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.

Moltes gràcies!

Salutacions,

Roger