PHP, quotes i gestors de continguts

Salutacions,

Actualment manipulo (més que administro) un servidor amb una Debian Etch, Apache2, PHP5 i quotes per usuari, entre d'altres serveis. En instal·lar gestors de continguts en PHP com portals, galeries de fotos, etc (Joomla, Gallery2, Mambo, etc.) m'he trobat amb el següent problema: qualsevol arxiu que es crea via web (per exemple, pujant un fitxer d'un mòdul de Joomla) té com a propietari l'usuari de l'apache: www-data.

Això és un gran inconvenient, ja que:

- L'arxiu està a la carpeta de l'usuari X, però no pertany a X sinó a www-data
- La quota de l'usuari www-data va augmentant en cada fitxer que es puja (cada foto que es redimensiona, etc), però no la dels usuaris que ho fan.
- Un usuari podria utilitzar PHP per a esborrar els fitxers del www-data dins del directori d'un altre usuari.

I no se m'ocorre / trobo cap solució raonable:

- No puc treure PHP
- No es pot fer un chown recursiu per a cada usuari perquè la majoria de pàgines en PHP deixarien de funcionar.

Imagino que les empreses que tenen serveis d'allotjament compartit fan servir servidors virtuals, o alguna cosa així, que en principi no és el que vull posar en marxa. Coneixeu alguna solució o teniu alguna idea? He estat mirant si l'apache pot crear els fitxers com d'un altre usuari, o pot córrer amb diversos noms d'usuari o alguna cosa per l'estil, però no tinc gaire clar que això sigui possible.

Qualsevol idea o ajuda serà ben rebuda.

Moltes gràcies!

Salutacions,

Roger