Re: Biometría ...

Gràcies a tots dos.

De fet més o menys he seguit el camí que apunta en Pau i he pogut identificar l'andròmina aquesta com un TouchStrip, bé almenys això és el que diu el lshw.

              *-usb UNCLAIMED
                   product: Fingerprint Sensor
                   vendor: TouchStrip
                   physical id: 1
                   bus info: usb@5:1
                   version: 0.01
                   capabilities: usb-1.00
                   configuration: maxpower=100mA speed=12.0MB/s

Ho he provat inicialment amb el thikfinger de experimental però no ha trobat rés, després he trobat uns paquets per a Ubuntu del projecte fprintf ( en Miquel ja sap de que parlo ;-) ), que s'han instal·lat sense problemes però no han detectat el dispositiu, la secció pam aparentment funcionava
Finalment i després de passejar-me per http://www.reactivated.net/fprint/wiki/Unsupported_devices he decobert que sóc l'"afortunat" posseïdor d'un refotut "unsupported device", una variant del UPEK TouchStrip.

usuari@debian:~$ lsusb

Bus 005 Device 002: ID 147e:2016

Després he trobat una empresa que comercialitza portàtils pastats al meu
http://system76.com/product_info.php?cPath=28&products_id=47
i proporciona una sèrie de manejadors específics.
http://planet76.com/repositories/

Cosa que m'ha portat ha instal·lar una Gutsy Gibbon ( tan sols a efectes didàctics ) i hores d'ara estic per mirar a veure que passa.

Com a comentari final afegir que la resta del maquinari funciona prou bé, el bluetooth sense problemes amb Lenny, la webcam amb uvcvideo a cop de module-assistant la wifi, el touchpad també piten, el lector de targetes ho fa amb el nucli de unstable i el tema acpi també.

Resumint que no és una mala compra.