Re: Disc d'arranc pel Debian

> Voldria poder arrancar el Debian des d'un CD-Rom o un DVD. Ara el tinc
> instal·lat en una partició, i arranca amb el Grub, però com que no faig
> cas de la gran màxima informàtica "Si alguna cosa funciona NO LA
> TOQUIS" , de tant en tant em trobo amb el sistema bloquejat i he de
> desempolsar el poc que sabia d'Unix per intentar salvar el que es pugui.

Bon any i benvingut.

Sobrentenc que per algun motiu el GRUB s'ha fet fonedis, si aquest és el cas
tens la micro iso del GParted

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828

Que arrenca emprant el GRUB, llavors és qüestió de polsar la lletra "c" per
accedir a la consola i allà
indicar-li manualment on para la arrel del sistema i el nucli així com el
initrd i les opcions que vols emprar per arrencar.

Per exemple:

GRUB> root (hd0,1)    #Indicaria que el linux es troba a la segona partició
primària del primer disc dur

GRUB> root (hd1,4)    #Indicaria que el linux es troba a la primera partició
lògica de la partició extesa del segon disc dur

Suposem per exemple.

GRUB> root (hd0,4)
GRUB> kernel /boot/vmlinuz-2.6.22-3-686 root=/dev/hda5 ro
GRUB> initrd /boot/initrd.img-2.6.22-3-686
GRUB> boot

Amb això t'hauria d'arrencar, una altra possibilitat seria recuperar la
informació del GRUB original i reesciure-la al MBR amb:

GRUB> root (hd0,5)
GRUB> setup (hd0)       #indica que el GRUB s'instal·larà al MBR del primer
disc dur
GRUB> reboot

I amb sort hauràs recuperat el teu GRUB.

Ja diràs ... si això no era el que demanaves disculpa el rotllo ;-)