Re: problemes amb mutt

Bones xavi,

El Sat, 29 Dec 2007 10:06:51 +0100
xavi <lorajoler@paranoici.org> va dir:

> [...]
> gaire amb l'evolution i em vaig tornar al mutt. Ara bé, tinc un parell
> de problemes que no sé ben bé com solucionar i que pregunto aquí no
> sigui que algú els hagi solucionat.
>
> 1) quan m'arriben mails amb format d'html jo he provat diversos
> programes per llegir-los amb el mutt a la terminal (gnome-term) sobre
> gnome. El què passa és que no acaben de llegir tots els caràcters
> no estàndards (accents, ç's, etc). Exemple, amb links, em mostra els
> accents oberts així: "Gr`acia", enlloc de "Gràcia". Com ho solucioneu

A mi em sona que podria ser problema de la codificació del links o el navegador que facis servir.
Com saps les pagines html es codifiquen amb algun tipus de *caracters* els famosos iso-8859-1, el utf-8, etc.
Podria pasar que el html que vols veure està en iso-8859-1 i tu tens el links per a que llegeixi utf-8, llavors els accents áéíóúàèìòùñç podrien tenir dificultats de veure's en el teu navegador.

Jo et recomanaria, per confirmar el que dic, que:
1.- guardes el document html en el disc
2.- l'obres amb el iceweasel per exemple.
3.- A l'iceweasel, a la barra de menú/visualitza/coficació de caràcters/ vas cambiant la codificació (crec que amb iso-8859-1 i utf-8 ja en tindras prou) i veuras probablement que amb una ho veus be i amb l'altra no, amb la que ho veus be es la codificació que has de posar al links per a poder veure aquell document.
Està clar que cambiar de charset en iceweasel és molt sencill, ja no ho es tant en aquests navegadors tan criptics :)
A lynx tens la comanda lynx -help a on trobaras informació sobre assume_charset=MIMEname y assume_local_charset=MIMEname

En elinks tambe hi han coses per l'estil.

apa, sort i bon any :P