wifi marejada

/* Aviso: m'ha quedat una mica llarg, però estic tenint problemes molt
extranys i volia descriure-ho bé. */

Estic perdut. Fa uns dies em vaig instalar una debian 4.0 i, després de
provar unes quantes distribucions, m'ha convençut. Vinc d'una openSuSE,
de manera que se'm fa bastant nou tot això, però a base de remenar i
carregar-me un parell de cops el sistema estic aprenent prou.

Més que res... tinc un problema amb la wifi que m'esta portant molts
malts de caps i nits d'insomni. He provat tot el que he sabut, però no
n'he tret res. Us exposo el quadre clínic:

En principi la tarjeta wifi funciona sense problemes. És una bcm43xx. He
instalat els drivers de linux (per fí sense ndiswrapper) i em puc
connectar correctament a la meva xarxa local. Cap problema amb
l'encriptació ni res...

Però... Encara que estigui connectat a la xarxa wifi el sistema es
comporta com si no tingués connexió a internet. Fent ping a la IP del
modem-router o altres PCs de la xarxa, em torna els paquets; però si
faig ping a un servidor d'internet no em torna res.

He provat de desactivar la xarxa cablejada (eth0) ja que altres vegades
m'havia portat problemes tenir les dues actives alhora, però no ha
solucionat res.

Si configuro la xarxa amb wifi (eth1) amb DHCP i reinicio el dispositiu,
el network-manager em detecta normalment les xarxes sense fil i em puc
connectar a la meva xarxa, però un cop connectat no tinc internet. Faig
ping al router, módem i altres PCs i em torna els paquets normalment,
però d'internet res de res.

Si la configuro amb IP estàtica i reinicio el dispositiu, llavors el
network-manager es comporta com si no tingués tarjeta wifi: ni em troba
cap xarxa sense fil, ni fa l'esforç de buscar-la. No obstant, la targeta
segueix funcionant, perquè si faig iwlist scan em detecta totes les
xarxes del veinat...

He aconseguit connexió a internet de la següent manera:
- Configurar la tarjeta wifi amb DHCP i reiniciar el dispositiu
- Connectarme a la meva xarxa
    ping dins la xarxa -> OK
    ping a www.debian.org -> paquets perduts
- Configurar la tarjeta amb IP estàtica (sense reiniciar el dispositiu)
    ping dins la xarxa -> NO
    ping a www.debian.org -> NO
- Reconnectar a la meva xarxa
    ping dins la xarxa -> OK
    ping a www.debian.org -> NO
- Anar "Sistema" - "Administració de xarxes" i tornar-li a dir que faci
servir la eth1.
    ping dins la xarxa -> OK
    ping a www.debian.org -> OK!!!
- Taràaa!! Després del caxondeo li dona la gana de connectar-se a internet.

Donant aquestes voltes estúpides he aconseguit connectar-me a internet
desde casa, però, p. ex, desde la universitat, on m'he de connectar amb
DHCP, no ho aconsegueixo. I desde casa configurat amb DHCP tampoc.

NOTA: tinc el router configurat de manera que m'accepta IPs estàtiques
en un rang i dinàmiques en un altre, de mode que m'agrada tenir els meus
ordinadors en IPs estàtiques i els convidats es poden espavilar amb DHCP...

Doncs... és això. Perdoneu per la parrafada, però com he dit a l'inici,
volia descriure bé el problema. Si voleu qualsevol informació demaneu-la
i respondré. Ara no escric res més per no allargarme (més) i perquè
estic en el PC gros.

Moltes gràcies per abançat!

Carles