El root parla catala pero l'ususari no

Hola a tots/totes, com que sóc nou en presento el meu nom és Miquel Soler i
estic fent servir una debian ETCH 4.0 R1

Tinc un petit problema, vaig instal.lar tot el sistema en català i sembla
que funciona.

Però en les consoles, quant estic com a root no tinc cap problema amb els
caràcters especial del català (à ....), però quant entro com el meu usuari
el caràcters especials no els visualitza be.

El te algun idea del perquè d'això i com solucionar-ho.

Moltes Gracies

Miquel Soler i Mir