postscript/PDF

M'agradaria saber si es pot fer via consola un fitxer postscript amb
capa de text que en convertirlo en PDF mitjançant ps2pdf em surti un PDF
de doble capa (gràfic i text) el contingut del qual podrà ser indexat
per kerry beagle per exemple.
Per el moment aquests tipus de PDF els aconsegueixo fer per diferents
vies, quan el document és una pàgina web ho faig amb HTMLDOC, també ho
faig amb Kprinter però a vegades els PDF surten malament i el text no es
pot cercar, però el que trobo més estrany es que amb els programes gnome
no hi ha manera de fer PDF amb capa de text, per exemple si impremeixo
amb l'Iceweasel només aconsegueixo un PDF gràfic pero sense text
cercable, de moment faig alt+f2 i hi poso l'adreça i ho imprimeixo amb
el Konqueror però m'agradaria tenir meś control sobre els ps i els PDF
des de la consola ja que m'agradaria indexar jo mateix els fitxers,
treballar amb molts fitxers alhora etcètera.
He arribat a la conclusió que el que condiciona que el PDF tindrà capa
de text és que el fitxer ps en tingui, perquè per exemple si imprimeixo
amb el kprinter amb la impressora postscript el fitxer PDF creat
mitjançant ps2pdf és de doble capa, en canvi amb un ps imprès amb
l'Iceweasel això no passa (per que veig fa servir una llibreria de
Mozilla mentre que el KDE fa servir una llibreria que anomenen KHTML).
He probat quasi totes les eines del repositori que treballen ps i PDF
(psutils, Xpdf-utils, pdftk i altres hi he trobat eines interessants de
cara a extreure informació i modificar els PDF però no he trobat com fer
els PDF de doble capa sense errades)
¿ Com podria accedir via consola a la llibreria del KDE o qualsevol
altre que faci el ps que m'interessa ?.

Gracies i salutacions a tothom

Ferran