udev i hotplug

Hola,
tinc un portatil amb un adaptador wireless usb que fa servir el modul rt2570
que he compilat usant module-assistant tal i com diu al readme

el problema el tinc quan desendollo l'usb sense abaixar previament la
interfície o també quan fa una estona que no uso la xarxa i es desconecta
l'usb per algun motiu.
El teclat deixa de respondre i si provo d'apagar amb el botó se'm queda
eternament intentant desconfigurar la xarxa i he d'apagar apretant una estona
el botó.

googlejant he trobat un post amb el mateix problema:
http://rt2x00.serialmonkey.com/phpBB2/viewtopic.php?t=837

explica un workaround per a suse, però no trobo la manera d'aplicar-ho a
debian
diu de comentar una regla de /etc/udev/rules.d/29-net_trigger_firmware.rules
que crida a /sbin/udev.trigger_firmware_loading.sh però a Debian no hi ha
aquests fitxers, i amb el grep no he trobat cap regla semblant

algu sap com aplicar aquest workaround o bé com evitar que es desconecti l'usb
al cap d'una estona de no fer-lo servir?

portatil: acer travelmate 521TE
usb wireless: conceptronic C54RU
kernel: 2.6.18-5-686
var/log/messages al moment de penjar-se el teclat al cap d'una estona de no
fer servir la xarxa:
  kernel: usb 1-1: USB disconnect, address 2
  kernel: unregister_netdev( )

gracies!