ajut amb xarxa casolana

Les necessitats de la meva xarxa casolana augmenten, per desesperació
de la família, i ara em trobo amb un problema que potser em podeu
ajudar a resoldre. Fins ara en tenia prou amb les 4 interfaces
ethernet del router-adsl per connectar totes les meves màquines, però
amb l'arribada d'un nouvingut amb etch per experimentar, necessito una
interface més. Ho he "solucionat" afegint un hub de 8 interfaces i
connectant a ell tant el router adsl (com si fos un ordinador més)
com les 5 màquines que tinc. Funcionar, funciona, però em trobo que la
transferència de fitxers entre 2 màquines de la LAN va fatal, i la
llumeta de les colisions del hub va de bòlid. Suposo que es deu a que
al tenir el router connectat com un ordinador més al hub, també rep
els paquets de la transferència, com que  és un router, en lloc
d'ignorar-los com fan la resta de les màquines, veu que els paquets
"pertanyen" a la LAN i els reenvia, el que provoca el caos. Té solució
això, o el fet d'utilitzar un hub en lloc d'un switch te aquests
problemes i m'he de fer f*tr*?
Disposo també d'un router linksys wrt54gl amb openwrt (linux) que vaig
comprar per experimentar (més) però fa poc que el tinc i no l'he
remenat massa. Se m'acut que pot servir per crear una subxarxa on
afegir les màquines noves, i prescindir del hub, però tampoc sé massa
com fer-ho.
Un altre dubte que tinc amb el linksys, és que si vull utilitzar-lo
com a punt d'accés de la meva xarxa, he de configurar-lo com el
adsl-router que tinc fins ara (també wifi) amb el mateix ssid, clau
wep, etc o es donaran d'h*st**s amb el adsl-router?
Perdoneu si només dic que bestieses, però no domino gaire el tema de
xarxes fora de la connexió internet + router + 4 màquinetes en la
mateixa LAN que tenia fins ara. Si la solució és massa llarga
d'explicar, en tindré prou si em redirigiu a alguna web que em pugui
servir per aprendre. Gràcies anticipades pel vostre ajut.
RPB