Re: un de nou, i peten les X

a vore si m'explico millor!!!

el disc és un barracuda 7200.7 de 40 GB amb 4 particions. hda1 swap, hda2 ext3, hda3 ext3 i hda4 fat32 (que fa de magatzem); es un disc que tinc a casa i que porto a passejar i l'endollo allà on puc.... (allà on puc es un curs de formació ocupacional on ens ensenyen Finestres, i jo m'hi aburreixo, i jugo a lo nostre....)

li vaig instalar fa un mes una ubuntu dapper a la 2ona partició; tot funcionava.

fa tres setmanes a la tercera partició vaig instalar una debian estable -sarge- amb netinstall; quan em va demanar què hi volia vaig marcar-ho tot (escriptori, servidors de correu, de web, d'arxius.... i tota la llista) l'objectiu d'aquesta segona instal·lació era ensenyar-li a la penya del curs (i a mi mateix què era tant debian com una netinstall) i aquesta instalació la vaig fer en un ordiador que no era el meu.... un pentium4 deñls del curs

tot anava be. al grub em deixava triar o debian estable o ubuntu dapper. i al pentium 3 de casa anaven els dos sistemes

vaig adonar-me que la debian tot i haver-la instal·lat amb tot anava "més fina" que la ubuntu.... a més els perfils de hard eren molt diferents: la dapper la vaig instalar en un pentium 3; i la debian en un P4 dels nous.... per sorpresa meva la debian corria també al pentium 3 de casa...

llavors em vaig dir: et cal una debian enlloc d'una ubuntu. i a patir!!!!! jejeje

vaig aplicar la mateixa netinstall (mitjana 25 kb/s), i després vaig fer upgrade a testing.... a més de patir la cosa va durar força 8-)

Pel que fa al teclat: no funciona el port ps2 des de fa mesos. al començament al grub tampoc fins que vaig fer la modificació de la BIOS.

conclusions:

quan arrenco la test (segona partició) peta el GDM, i quan li demano que em mostri l'error tinc el teclat col·lapçat: i no puc anar a la consola tampoc; on li podria tornar a fer modificacions.... com les que em proposeu;

la primera debian (tercera partició) que vaig instalar diu kernel panic; suposo pq vaig canviar coses de l'arrancada al particionador manual....

salut!

ps. si cal tornar a començar hi torno; però em sembla que amb una live, i algun permis extra per a muntar els volums (jijiji) podria dir-li al procés de càrrega que es fixés en el teclat l'usb, per no deixar-me sense consola.... o "desactivar la càrrega del gdm" per a configurar les X millor i de nou.....

ps2. una live d'ubuntu dapper (amb el seu espectacular consum) em deixa accedir a l'escriptori....

> sóc nou; si aquest no és el lloc, m'agradaria que em remetessiu a alguna
> ajuda..... gracies.
>
> des d'ahir ja no sóc ubuntista, i ara m'he fet debianista.

be, un altra patidor :)

> vaig instalar una debian netinstal a la tercera partició. a la segona hi
> enia una dapper, a la primera una swap i a la quarta una sense sitema.
>
> vaig fer una netinstall 3.no ho recordo (la vaig baixar fa unes setmanes
> sobre l'ubuntu
> un cop instalada (funcionava be) l'hi he actualitzat els repositoris i he
> fet una migració a debian 4

¿què és debian 4?

jo les entenc com stable (sarge), testing (eth o algo així) i unstable (sid) (de fet no se si estem a la 3.1)

> i ara em peten les x... entre d'altres coses...
>
> la cosa es que des de que he reiniciat; la dist-upgrade l'he fet des de les
> X, tot anava més o menys be (bastants errors en la configuració d'exim4 (que
> jo no volia instalar, però que no he sabut modificar....)

tenir l'exim és indispensable per tenir un bon sistema instalat, ell s'ocuparà d'enviar els missatges d'error o d'informació important del sistema cap el root o qui se li digui, el que pots dirli (#dpkg-reconfigure exim4) es que solament faci enviament local i que el dirigeixi cap a l'usuari que siguis tu.

> i alguns altres
> relacionats amb locale (suposo de paquets que no "suporten o no necesiten"
> paquet d'idioma.....
>
> be la cosa es que no em funciona el teclat..... el port ps2 per a teclat es
> va morir

s'ha mort fisicament i no funciona amb res? (ubuntu tampoc)? o solament quan entres a debian (gràfic)? i a la consola negra també?

> i em conecto un teclat per l'usb. a la bios està donat d'alta, i al
> GRUB sí que funciona l'opció de teclat.

deu ser la configuració de les X's (#dpkg-reconfigure xserver-xorg i mira de triar coses concordants amb el teu entorn)

?

> amb recovery mode tampoc entra a cap dels dos sistemes....

aqui hauries de dir quin missatge et dona, al menys per ferse un una idea, podries haber borrat coses, o podries haberte carregat el disc, dues coses totalment diferents :)  (entre d'altres coses)

> al 4.0 em demana el pwd o control+D (i no em funciona el teclat)

això aostuma a passar quan arrenques el sistema i te el sistema de fitxers una mica trasvelsat

> i al 3.1 can't open dev/console Kernel panic.....

kernel panic! :)

jo provaria de arrencar amb una live-cd del que sigui, potser tens la ubuntu a mà, i miraria si tens els sistemes de fitxers a les partcions, pero el fundamental és que enviis tambe els missatges d'error que et dona així sabrem per on pot estar fallant.

El disc dur és antic?.

apa,

8-)

> salut. xabi

/ gpg --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 2E402485 \
\_________________________________________________ /
     \
   ~~    ~~
   Registered user num. 368051
   and did not take anything above.
------
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 |41d