Re: Ancorat a breezy

Finalment he pogut descobrir perquè tinc una ethernet activa que
funciona aparentment per la cara. No és així en realitat, faig servir
el mòdul forcedeth, que justament és... per Gbit nforce. He après unes
quantes coses:

No tinc una Marvell Yukon, sino una Marvell Alaska (88E1111), que no
és una Targeta de xarxa, sino un "transceiver". No n'he pogut treure
el gra de la palla, però sembla que això és una part de la targeta de
xarxa que s'encarrega de la part més física del tema, cablejat,
control de colisions, etc. (he vist que ni diuen PHY als xips que fan
això). D'aqui que jo utilitzi el forcedeth, driver per nforce Gbit
LAN, que casualment utilitza com a transceiver un xip Marvell Alaska,
com podria fer servir un no_t'hi_fixis_PHY (si m'equivoco, SI US PLAU
corregiu-me). El conjunt de nforce + Marvell Alaska transceiver
configuren la "targeta de xarxa" integrada que aquesta placa ASUS diu
tenir.

O sigui, que jo necessito que l'instalador em reconegui la nforce i
utilitzi el forcedeth com a mòdul. El que he llegit és que és un mòdul
obtingut per enginyeria inversa i que no té prestacions Gbit, sino
Fast ethernet, a mi això m'importa un bledo, amb fast ethernet en tinc
més que prou, és per fer-la servir a casa, no a un superclúster.

La Marvell Yukon (88E81001) si que és una targeta "complerta",
independent del xipset, que en linux funciona amb skge o sk98lin,
depèn de la sort que tinguis.

El fet de que et digui "used by 0" crec que significa (sense ser cap
expert, igual la cago) que no hi ha altres mòduls utilitzant aquest,
el que no vol dir que no hi hagi hardware fent-lo servir. En el teu
cas, si que tens els mòduls de la Marvell carregats, són el skge i
sk98lin, el que m'estranya és que els tinguis tots dos i no es fotin
d'hòsties. No veig que tinguis el forcedeth carregat, que en teoria
necessitaries per la NVIDIA nForce 4 built-in Gigabit. Tampoc tens un
tal nv_no_sé_què que també funciona (d'aquella manera) amb nforce
Gbit. O sigui, que dedueixo que una de les targetes (la nforce) no et
funciona, o bé l'has deshabilitat a la BIOS.

I la meva, segueix ancorada en Breezy 32 bits de mer!@#!!½&!@!!!

RPB