Re: més Drupal

Gràcies per les sugerències, però per no liar-me més, i en vistes de
que no m'en sortia, he eliminat el tema dels virtualhosts i ho he
deixat amb els àlies, que és com ve a Debian per defecte, per tornar a
començar de 0.

Rebuscant per google (i mira que m'ha costat de trobar-ho, no ho
entenc... això només em passa a mi i 4 desgraciats més?) he vist que
el problema pot estar en el fitxer conf.php de drupal, concretament a
la línia $base_url. Aqui hi tenia el localhost dels c*ll*ns. Posar
"servidor.dyndns.org" solucionava el tema des de fora, però des de la
xarxa interna i en local, m'enviava al router, amb el conseqüent "Not
found".

Finalment he trobat per internet que posant
$_SERVER[HTTP_HOST"]."/drupal" sembla que funciona exactament com vull
(bé, al eliminar els virtualhosts, he de posar la "coletilla" del
/drupal, però ja em resigno): em puc connectar en local, des de la
xarxa interna i des d'internet (no provat encara, toco fusta, toc
toc), doncs aquesta expresió es resol sempre pel nom de host que
s'estigui fent servir en aquell moment, localhost, servidor,
servidor.dyndns.org, 192.168.x.x, o la tia Ramoneta.

Essent així, no entenc com no ve configurat per defecte, a mi mai se
m'hagués acudit de posar això ni "jarto vino". Els que feu servir
drupal, darrera un router i amb dyndns, si n'hi ha algú... què hi
teniu a base_url? No em puc creure que s'hagi de posar una cosa així
de complexe i que no vingui (o no he vist) en cap documentació, si
avui en dia fins i tot la veina maruja del cinquè té un blog a casa
amb drupal...

Queda encara el tema dels mails, he descobert que no els envia per una
qüestió de permisos:

"servidor postfix/sendmail: fatal: open /etc/postfix/main.cf: Permission denied"

A qui he de donar permisos sobre "main.cf" per què drupal pugui enviar
mails? El servidor de correu fa temps que em va com una seda (lo meu
em va costar, també), i no m'agradaria esconyar-lo, així que abans de
tocar res, prefereixo demanar.

RPB