Re: [OT] ATI o NVIDIA ?

A Diumenge 01 Octubre 2006 22:15, Ivà va escriure:
> En/na Dani ha escrit:

Si fos jo faria el que fa la majoria, no tiraria els diners i em compraria la
nvidia. Avui en dia si vols fer un ús intensiu de la tarjeta sobretot amb 3D
i configuracions varies no hi ha cap opció millor al mercat.

Sobre la nova fusió, que vols que et digui, ja ho dirà el temps pero també
tinc entés que la raó que ati ja no dongui les especificacions dels seus
drivers (al igual que fa nvidia) era degut a que te tecnologia patentada dins
els drivers o el hard que no els hi pertany. Si és així per molt amd que hi
hagui pel mig no crec que canvii la cosa en aquest aspecte. També fa molt que
no ajuden o lliberen ningun dels seus controladors.

entrant en el tema no hi ha color en prestacions/rendiment/calitat/preu...

Temps al temps, pero amb el tema hardware es millor invertir en el que
necesites avui. Per molt que canviin la politica fins que no es notin les
millores ves a saber quan de temps pot passar. Que siguin lliures no implica
que directament els drivers funcionin millor. Amb els famosos controladors
lliures d'ati en el tema 3D seguien funcionant molt millor els privatius que
els desarrollats segons les especificacions lliberades i fets per la
comunitat. Si que va servir per a tindre bon suport 2D pero per qui volia 3D
pel mateix preu tant la mateixa Ati com la competencia ofería més.

Per altra banda ATI esta soportant i ajudant molt més a M$ que a Linux. Les
gráfiques d'ATI funcionen millor en DirectX/Direct3D que amb Opengl. En canvi
els controladors de nvidia tenen un rendiment similar en ambes plataformes.
Tinc entès que estan col·laborat molt amb xorg i el que crec més important,
la seva aposta per a opengl.

La facilitat dinstalació d'uns controladors i els altres tampoc te color.

> Bé tampoc ho conec gaire. Pel que vaig trobar googlejant apuntaven això
> que comento, a mi em dona la sensació que AMD suporta i ajuda bastant
> més el software lliure que no pas INTEL.

Segons tinc entés AMD dona les especificacions sobre els seus processadors als
desarolladors del kernel i te una política més oberta en aquest sentit. En
canvi INTEL i M$ han anat de la mà moltes vegades.

> Gràcies a tothom per contestar, i per cert, clar que necessito 3D i
> també treballar amb dos monitors, si no m'estalviaria drivers privatius
> i de canviar-me la tarja gràfica.
>
> Salut.

I quin escritori farás servir, kde o gnome? ;-)

sort...

cuc