Re: [OT] ATI o NVIDIA ?

A Diumenge 01 Octubre 2006 11:50, xavi va escriure:
> Hola, Orestes ...
>
> deies, el 01 de oct de 2006, a les 01:24 +0200:

> ni que sigui només per aquesta darrera frase, jo penso que, a poder ser,
> l'elecció correcta és ni ATI ni NVIDIA. entenc que hi hagi gent que
> necessiti al màxim les capacitats gràfiques de l'ordinador per la raó
> que sigui, però si no és el cas, trobo que la resposta correcta seria
> donrar-lis als morros i comprar altres targes gràfiques  que no siguin
> tan punyeteres amb els drivers.

Tens raó, per això jo posava èmfasi en el fet que els controladors eren
privatius. Jo he fet les proves la major part de vegades per curiositat,
perquè en la meva tasca diària no necessito ni uso l'acceleració 3D, ja que
normalment m'agrada fer servir nuclis personalitzats i els actualitzo sovint,
aleshores és una molèstia addicional haver de recompilar cada vegada el
suport privatiu 3D.

Ara bé, a casa si l'uso perquè una manera de fer que els nanos s'interessin
pel tema GNU/Linux és a través dels jocs, i si només els poses jocs 2D acaben
agafant la idea que windows és "millor" que "aquesta cosa rara amb la que
treballa el pare".

Quan a targes d'altres marques... no sé si hi ha massa mercat al respecte: la
majoria de les targes una mica interessants usen xipsets de nvidia o ati. I
les poques que hi ha d'altres marques potser són encara més punyeteres que
aquestes amb els drivers. Però tampoc sóc un expert en la matèria.

> sempre IMHO, és clar.

És clar, jo també :-)

Orestes Mas Casals
Universitat Politècnica de Catalunya