Re: fallida al enviar missatges

Vigileu alhora d'usar servidors SMTP de dominis que no els corresponen. Els
dominis que publiquin registres TXT amb SPF haurien d'usar tansols aquells
servidors llistats al propi registre SPF.

A veure, com no sóc un expert en el tema, no sé si ho acabo d'entendre. Jo no és que faci servir un domini que no em correspon, sino que no tinc domini, aleshores no sé si el problema pot ser aquest que dius. Si ho fos, suposo que no podria enviar res, i de moment només tinc problemes (fins fa quatre dies no els tenia) quan envio des de casa (client -> servidor smtp casolà -> servidor smtp ya.com) amb adreça de retorn a gmail. Vols dir doncs que el problema ve de que a ya.com potser acaben d'implementar això del SPF i ja no funciona quan envio una cosa des d'un lloc (ya.com) amb adreça de retorn a un altre (gmail)? Doncs no em sembla cap ventatja, més aviat un inconvenient.

Ja fa temps que ho vaig configurar, però crec recordar que en un fitxer de configuració de postfix vaig posar que enviés els meus mails fent servir de smarthost (nomenclatura "exim", ja no recordo si es deia igual en postfix) el servidor smtp de ya.com, contra el que "m'autenticava" amb clau + password. Suposo que això continuarà funcionant molt a pesar del SPF aquest sempre i quan l'adreça de retorn sigui ya.com, no? Ja temps enrera, quan muntava el sistema, vaig llegir per algun lloc que alguns ISPs no acceptaven mails provinents de servidors smtp sense domini (com la majoria dels casolans) però no sembla el cas de ya.com, de moment. Suposo que si això es generalitza, s'ha acabat el tenir servidors casolans sense domini, i ens caldrà disposar de domini propi, m'equivoco?

Apa, a pagar més. Com s'està posant la vida...

rpb