Re: fakeRAID

El Tuesday 27 June 2006 16:39, Lluís Gras va escriure:
> De fet és una instal·lació netinst d'una Sarge que ja fa dies que corre ;-)
> ... i ja es veu que anava enderiat amb el raid perque fins i tot li vaig
> col·locar la swap.
>
> Vinga ...

Només recomanen no fer raid de l'swap quan el raid és 0 "striping" (es diu
així?), ja que el gestor d'swap és capaç de fer "raid0" millor que el propi
raid0, posant-lis la mateixa prioritat.

Tenir l'swap a raid1 et farà que sigui més lenta, però en cas que un disc dur
falli i tinguis processos a swap, no se't morirà la màquina. Si l'swap no la
tens en raid1 o raid5, i peta una partició swap, possiblement t'aparegui un
kpanik com una casa, és com si se li hagués mort un dimm de ram.

I obviament, els PC's d'estar per casa no fan raid de la ram...

Jo també poso l'swap en raid1 o raid5, sempre. De fet, he agafat molta mania
als ordinadors que no tenen (com a mínim) raid1.
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona