Traslladar instal·lació

Hola llisters, tinc la oportunitat de canviar la placa mare i CPU del meu ordinador per una de millor, el dilema que tinc, és quina és la millor manera de fer-ho, ja que estic segur que no m'arrencarà el SO després de fer el canvi, hi ha alguna manera de fer el trasllat de la meva Debian (ràpida si pot ser :) o bé haig de fer una instal·lació des de 0 ? Hi ha alguna manera de saber els "packets" que tinc instal·lats ara per reproduir la instal·lació més tard ?

Gràcies per endavant!

P.D.: Tinc una Debian Testing.