Re: ubuntu dapper

> I no pots simplement fer una reinstalació? A vegades és el millor.
>
> Per aquest motiu m'agrada el debian, treuen una versió nova i fent
> apt-get upgrade ja la tens actualitzada (amb excepcions d'algunes
> transicions de paquets que han sigut traumàtiques).
>
> A més, quins errors et dona? A la web d'ubuntu t'explica com
> actualitzar de forma correcta des de breezy i alguns problemes
> comuns...
>
> Salutacions.

La reinstalació és just el que em volia estalviar, doncs tinc el sistema
força personalitzat, amb entorns chroot per què funcioni tot allò que no
va amb amd64, i força coses més; i no volia haver de fer-ho tot de nou.
Però ja m'estic baixant les isos, perquè suposo que és el que tocarà.
Em vaig mirar abans del dist-upgrade la web d'ubuntu i vaig fer fil per
randa tot el que allà diu. No he tingut cap dels problemes comuns que
esmenten, jo sempre en tinc de nous :-)

Després de l'upgrade, a l'arrencar el nucli, s'atura al intentar muntar
la partició root i et llança a una shell. Amb l'initrd meu, ara no
recordo exactament, però cerca quelcom a /dev/block/nosequè, que no
troba, i t'envia a la shell. He desinstalat - reinstalat el nucli 2.6.15
vint vegades, provat altres (amd64-generic, amd64-k8) i res. El cas és
que sóc reticent a la reinstalació perquè si el problema està en el
nucli i reinstalo, em quedaré amb pilotes. Ara al menys tinc el nucli
vell amb que arrencar, encara que com ja dic, moltes coses no funcionen
i a mesura que les trobo, les vaig arreglant a mà. Però amb
l'acceleració gràfica, per exemple, no hi ha hagut res a fer, doncs és
un driver propietari que només funciona amb el nucli que tinguis
instalat, i als repositoris ubuntu han retirat el del nucli 2.6.12. Em
veig compilant, però ja ho havia fet amb debian-amd64 i era un mal de
cap terrible que no sempre funcionava, i a més, en cada upgrade del
nucli s'havia de tornar a fer.

És cert el que dius de debian, però justament em vaig trobar amb una
d'aquestes actualitzacions traumàtiques que em va deixar el sistema
inservible, va ser quan vaig donar una oportunitat a ubuntu, em va
agradar i m'hi vaig quedar. En el servidor "casolà" hi tinc però una
Sarge que va com un rellotge des de fa dos anys i que no penso tocar per
res. La màquina de que ara parlo és la d'escriptori, on sempre hi faig
les "investigacions" (i també desastres...)

rpb