Re: algu fa servir la meva wlan!!!

El Dilluns 06 Març 2006 12:45, Pau Tallada Crespí va escriure:
> Home, no cal posar-se en el cas més dolent.
> Jo crec en la bona voluntat humana i a més, hi ha mecanismes per impedir
> les males accions.

Jo crec en les portes, molt útils per evitar que la bona voluntat humana se
t'instal·li a casa teva, et buidi la nevera i se t'endugui el televisor. I
tot i que hi ha mecanismes per impedir que passi (com per exemple la llei).

> Per l'spam basta filtrar el port 25. I si vols ser del tot restrictiu pots
> limitar només el transit al port 80. No m'agrada la idea de restringir un
> recurs tan atractiu com aquest per a l'ús esporàdic només pel fet que
> existeixin quatre imbècils sense cervell ni consciència col·lectiva.

Potser sí que tenen cervell, i es pensen més llestos que ningú i són capaços
de treure'n alguna mena de profit. De fet, els cotxes tenen clau i pany
perquè existeixen 4 imbècils sense cervell ni conciència col·lectiva que es
dediquen a buidar-los, o a usar-los en benefici propi. Per mi pots xapar el
25, inclús pots només deixar-me el 80 obert, que si el que vull és rebentar
un servidor web, ho faré. I busca els logs després...

> M'agrada la idea de les comunitats wireless, de la mateixa manera que
> m'agrada la comunitat del programari lliure perquè estableixen un marc de
> cooperació, de convivència, de comprensió i de solidaritat mútua.

La utopia és molt bonica, però en el món real hi ha imbècils sense cervell ni
conciència col·lectiva disposats a usar tot lo que estigui en les seves mans,
independentment de si lo que fan està bé o no. Està molt bé això de fiar-se
de lo que fan els demés fins que lo que fan són virus, per exemple. Aleshores
ens preguntem "com és que hi ha imbècils sense cervell ni conciència
col·lectiva que fan virus?".

> És el
> mateix cas dels freeriders en el software lliure, un parell de capsigranys
> no poden enterbolir la idea tan preciosa que hi ha subjacent a la
> comunitat.

Pocs capsigranys han lograt que tothom tanqui la porta de casa amb pany i
calu, i fins i tot alguns s'hi posen alarma. Tot s'ha de protegir.

> El que vull és aportar una visió una mica més social i menys tècnica de les
> wireless, crec que és un aspecte molt descuidat però crec que molt
> important i que agafarà rellevància amb el temps, en la societat global i
> descentralitzada a la que ens dirigim.

Jo aporto la meva opinió personal.

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona