Re: algu fa servir la meva wlan!!!

A Dissabte 04 Març 2006 05:54, rpb va escriure:
> Hola
> Tinc un router dlink dsl g604 t que utilitzo per connectar els
> ordinadors de casa, tots per ethernet excepte un parell per wifi. Tinc
> activats wep i amagat el ssid. El cas és que avui, sense tenir engegat
> cap dels ordinadors que es connecten per wifi, tinc la llumeta que
> indica activitat de la wlan fent pampallugues a sac. Sospito que algun
> veí que es creu que és el Kevin Mitnick m'ha pillat l'accés (o pot ser
> unaltre cosa?). La solució pot ser canviar la clau wep, però si l'ha
> [...]

Bones,
no sé fins a quin punt aquest intrús està esgotant la teva amplada de banda,
però jo sóc partidari de no tancar les wireless, ja que suposa un recurs
preciós i valuosíssim el poder compartir i accedir a wireless externes en
molts de casos de necessitat.
Amb això no vull dir que tengui dret a xuclar-te l'amplada de banda i a
impedir-te'n a tu fer-ne l'ús que et pertoca.
Dit això, les claus wep són, com ja deus saber, molt febles en quan a
seguretat i es poden rompre amb tècniques mitjanament senzilles.
Pel que fa al filtre de MAC, que sàpigues que les MAC es poden falsificar i,
per tant, si aquest intrús és capaç de descodificar una wep, si hi té interès
en falsificar una MAC no li serà gaire més difícil.

El més interessant seria poder configurar les polítiques de qualitat de servei
(QoS) que alguns routers moderns comencen a dur incorporats. D'aquesta manera
tot el trafic de la teva ip tendria màxima prioritat i la resta empraria
l'amplada de banda restant, però no sé si el teu router suporta aquestes
funcionalitats.

Espero que et sigui d'ajut!

Pau Tallada.
--