provant weblogs

Hola
Vull instalar un weblog o similar a un servidor que tinc a casa (Sarge),
més que res per provar que és, com funciona, etc. El cas és que em
despista una mica la quantitat de software que hi ha per això (phpbb,
geeklog, etc). Per algú que comença, quin em recomanarieu? En principi
no tinc cap requeriment especial, més que la seva facilitat d'ús i
administració, doncs tinc poca experiència en el tema. Tampoc necessito
res professional, doncs només ho vull a nivell particular per investigar
i aprendre, no és per cap organització ni res.