Re: Ajuda amb un Pentium 133

En/na Andreu ha escrit:
> Hola, necessite del vostre saber...
> M'han dut un Pentium (I) a 133Mhz i 48 de RAM. Un disc dur de 1.6Gb i un
> altre de 5Gb. Una gràfica S3 Virgin amb 4Mb (crec). I una targeta de
> xarxa (10/100).
>
> M'han demanat que es puga navegar per internet, escriure alguna cosa amb
> un processador de textos, gravar CDs, i missatgeria instantània (MSN).
Quasi res!!!

> [...]
> massa pesat... però no sé si l'AbiWord ho és menys.
> Respecte a la gravació de CDs he pensat que el GnomeBaker és la millor
> opció. Ja que les llibreries GTK són les utilitzades per XFCE.
> I la missatgeria instantània en principi volia utilitzar l'aMSN, però
> crec que l'última versió utilitza massa recursos. Per tant estic pensant
> en posar GAIM.
> ----------------
>
> Bo, el que vull és que em doneu la vostra impressió sobre les meues
> eleccions. No sé si són acertades, i m'agradaria que l'ordinador anés
Hi ha una distribució de Linux optimitzada per a «xatarretes»
d'aquestes. Es diu DSL o Damn Small Linux. Es una Live CD de 50 mb però
es pot instal·lar al disc dur.

Jo tenc un P166 i 96 MiB RAM fent tasques de servidor (web, apt-proxy,
php, mysql, wordpress, ftp, amuled) i va de meravella, però ni em
plantejo instal·lar-hi unes X, seria pràcticament inusable.
Per això et recomano que ho consideris el DSL un bon punt de partida, ja
que ve amb una pila de programes molt lleugers per a treballar-hi.

Inclou un servidor X especial, anomenat KDrive molt lleugeret. Jo crec
que amb 48 MiB de ram, ni gnome ni kde ni quasi qualsevol cosa. No pots
aconseguir com a minim 64 MiB de RAM més? Hi ha tendes de 2a mà que en
tenen. Jo en conec una (a Palma de Mallorca).

Algú ha comentat de compilar un nucli aposta, no fa falta. Es a dir, no
afecta gaire al rendiment, ja que el kernel només representa un 7% del
total de temps de cpu, a més, al estar tot modularitzat, l'única que
passa és que ocupa espai en disc (pels mòduls), però ram no.

Per la part de gravar cd's.... ho tens complicat, però crec que hi ha
programes de consola, o fins i tot en tcl/tk que serien molt mes
lleugers que les gtk o qt.

Per la part de processador de texts, el DSL en duu de bastant completet.

Per la part de navegació, tal com tb han dit, el dillo és massa primitiu
pel que ara es sol veure, necessitaràs el firefox quasi segurament, tot
i que no sé si l'opera (malgrat no ser lliure) no té tantes dependències
 i potser seria mes lleuger.

Finalment la part de missatgeria crec que al DSL tb està resolta.

> Moltes gràcies per el vostre ajud.

Ido bé, ja em diràs cosa del DSL, estic segur que et serà una grata
sorpresa.

Pau Tallada.