Temperatura disc dur

Hola!

Acabo de descobrir una petita utilitat que mostra la temperatura del disc dur!
S'anomena "hddtemp" (apt-get install hddtemp) i obté la temperatura mitjançant l'SMART del disc dur (per tant, ha de ser modernet).

La feu servir, vosaltres?

El que m'agradaria saber és la temperatura de referència d'un disc dur.

A veure, al servidor d'aqui casa (per proves i emule), el que tant em va costar que funcionés la wireless! Duia un disc dur de 4GB molt escandalós, i el fet és que en tenia un de 20Gb a l'armari aparcat perque el vaig agafar al vol, que l'anaven a llençar perque a l'escalfar-se començava a fer coses rares. El vaig montar al servidor, adossant-li un ventilador connectat als +5V (perquè no faci soroll però mogui l'aire) dirigint l'aire a la circuiteria.

El fet és que amb dos dies no ha fet coses rares per tant intueixo que la idea del cutre-ventilador-adossat funciona. I ara mateix que he descobert la utilitat Hddtemp, m'he quedat sorprès. El disc dur està a 18ºC!!!!

delhi:~# hddtemp /dev/hda
/dev/hda: FUJITSU MPG3204AT E: 18°C

Llavors, he fet la prova al meu servidor "en producció" que el tinc a un altre pis i probablement ja coneixeu (allotja Eines!).

annys:~# hddtemp /dev/hda
/dev/hda: ST340014A: 37°C

Caram, aquest està més calentó....

Són molts 37º per un disc dur 24x7?
O millor faig una escapada al pis i miro d'embotir-li un altre ventilador apuntant al disc dur? (De fet ja en té un d'addicional, a la carcassa per la part de davant).

Gràcies :)

Andreu Bassols i Alcón
Webmestre d'Eines: http://www.eines.info
Weblog personal: http://raims.eines.info