Re: perdo

El Thu, Jan 19, 2006 at 01:18:50AM +0100, Joan Sanz deia:
>    Doncs un "respecte rude" i una "amabilitat propia d'una avieta" semblen
>    mes una ironia per part del qui escriu que cap altra cosa; ras i curt,
>    t'estan enviant a fer punyetes amb la famosa, i maleducada en el fons
>    (potser ells no ho vegen aixi, ves a saber), "politeness" anglosaxona, que
>    tan malament paim (per sort, compte; no ens equivoquem pas, per favor)
>    nosaltres els mediterranis. Almenys els qui no ens creiem uns
>    perdonavides.

Tampoc em sembla que RTFM sigui enviar a ningú a fer punyetes ni anar
de perdonavides. Us ho dic jo que hi entenc, perquè sóc borde amb
ganes. Si vull enviar a algú a fer punyetes li dic "ves a fer
punyetes" o alguna cosa pitjor. És obvi que perquè qualsevol llista
funcioni i no s'esborri tothom interessa que el que es pregunti no
sigui el que ja està escrit (al menys a llocs on s'espera que miri qui
te el problema), ni sempre el mateix. Si no el trànsit de missatges es
fa difícil de suportar. Si et diuen RTFM et diuen que el que preguntes
està documentat, i de pas t'avisen que el que fas no és un us
"sostenible" de l'atenció de tota la gent de la llista.

No sé, és com si et quedes parat al mig d'un pas i algú et diu "surt
d'aquí" .  No és el més amable que et pot dir però tampoc vol dir "vés
a fer punyetes", sinó "ves aquí al costat a qualsevol lloc on deixis
passar".  Estas fent nosa i t'estan dient que fas nosa i que no
n'hauries de fer.  Tampoc és que una llista de correu sigui una
hot-line d'atenció al client i que ens haguem de posar a redactar
alguna cosa com "belvulgut subscriptor de la nostra estimada llista,
li agraïm el seu interés pel nostre sistema operatiu i per la llista,
i és un honor per a nosaltres recordar-li que el que pregunta figura a
la documentació en algun lloc on estem segurs que ho trobarà tot
seguit si ho busca. Si no enten la documentació li agrairiem que
concretés més exactament la pregunta o es referís a la part que no
enten per tal que el poguessim ajudar sense repetir una vegada i un
altre el que ja està escrit. Estem segurs que entendrà l'interés de
tots per mantenir àgils les comunicacions d'aquesta animada llista de
distribució. Que tingui molt bon dia i vegi satisfetes les seves
il·lusions en la vida. De tot cor. Jo. "

Vull dir que està bé ser educat, però no es mor ningú perquè li diguin
RTFM. A qui no li han dit ? No cal tenir la pell tan fina.

Per cert, discrepo amb el tros que deia que si t'ignoren la pregunta et menyspreen.
Jo ignoro milers de preguntes de gent simplement perquè no sé la resposta
o no n'estic prou segur, o en aquell moment no tinc temps de contestar,
o de consultar alguna cosa per assegurar-me'n, o penso que algú altre
contestarà millor, o el que sigui. El que seria molt fort és que la gent
comencés a contestar "no sé". Per tant si preguntes i no et contesten
el més normal és que no sàpiguen la resposta, no que et menysprein.

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org