Re: MTA amb sistema d'arxius distribuït

En/na Jaume Sabater ha escrit:
> Hola gent!
>
> Vull muntar un sistema de correu sobre dues màquines balancejades. Com que sé

Hi ha un rang de possibilitats molt gran per fer tot això.
Pensa primer quina es la teva necessitat ? Realment necessites
un superbò load balancing 99'99% i que sigui impossible que
el servei estigui aturat ? O podries adquirir un sistema
bastant fiable essent conscient de les seves limitacions.

> Pensava posar un sistema d'arxius distribuït, o sigui, que el /home de les

lo de compartir els arxius entre diferents màquines no ho
trobo molt bona idea. Als processos, normalment no els agrada
que altres processos facin canvis als seus arxius. Per això
no et recomanaria ni rsyncs, ni NFS ni similars. Amés, hi han
operacions de NFS que funcionen i poden retornar error. Encara
que postfix pot recuperar-se no es recomanable fer-ho.

> Em preocupa una altra cosa: les cues dels MTA's (uso postfix) poden estar
> distribuïdes també? És a dir, tenir dos postfix corrent en dues màquines però
> sobre un mateix /var/spool/postfix, i que els dos postfix no es solapin, és
> possible?

En tot cas pots tenir dues màquines diferents amb dos postfix
diferents i cada un amb el seu spool. El load balancing ho
podries fer fàcil amb el pen:
  http://siag.nu/pen/

Amb aquest sistema el teu punt feble és si una de les màquines
cau, la cua de missatges d'aquella quedaria aturada, i els
missatges pendents no sortirien fins que tornés a posar-se
en marxa.

Ara has de tenir en compte quina es la teva necessitat? A
partir de 3.000 ? pots tenir un servidor una mica bó amb dues
fonts d'alimentació i un RAID5. Podries considerar que tens
força tolerància a fallades i el teu punt feble seria molt
improbable que passés.

> Tenir 2 couriers-pop3 (per exemple) sobre el mateix /home... Clar que

cyrus-imapd permet tenir load balancing i tenir els missatges
en diferents servidors amb l'aggregator:
http://asg.web.cmu.edu/cyrus/ag.html

Una altre opció complementaria és comprar les màquines sense
disc i una caixa SCSI externa amb RAID. Si una màquina peta
l'altre s'engega i arrencaria amb els discos externs.