Deixar oberta una wifi...

Hola,

A casa meva tinc una connexió adsl amb un router wireless. Ara la tinc
protegida amb una contrasenya, però estic pensant en deixar-la oberta
perquè veí que la pugui aprofitar (jo tampoc la faig servir al 100% ni
molt menys, i sap greu que estigui desaprofitada).

El problema és que jo comparteixo info entre un portàtil i un fixe a
través del NFS. No tinc posat el dhcp i llavors el que faig és que
exporto un directori en qüestió de l'ordinador fixe, a l'usuari X del
portàtil (que té una ip determinada, sempre la mateixa).

El que se m'acut és que si un altre usuari entra a la xarxa
(desprotegida), i es connecta amb la ip que del meu portàtil, llavors el
meu fixe li voldrà exportar els directoris en qüestió (i això podria ser
un problema de seguretat).

Sabeu com solventar-ho?

Salutacions!