Re: Per canviar una mica de tema ;-)

El Dijous 15 Desembre 2005 12:00, xdrudis va escriure:
> No sé, trobo que el Windows és força més díficil d'instal·lar, configurar,
> i mantenir. La diferència és que els usuaris no s'ho han de fer ells
> mateixos en Windows i per ara en gnu/linux si. El dia que tinguin el mateix
> suport en els dos operatius (botigues, amics manetes, etc.), preferiran
> gnu/linux. I el dia es va acostant poquet a poquet...

<mode h2so4 on>

El problema és bàsicament que no ens posem durs: Quants de nosaltres arregla
els windows dels amics? Jo, des de fa una temporada, em nego a arreglar
windows, quan algú em demana que li instal·li un SO jo li instal·lo Linux, ja
sigui Debian, Ubuntu, RedHat o lo que sigui. Però si volen la meva ajuda que
no comptin amb que els instal·li windows, no ho he fet ni a la meva nòvia
(tot i que fa anys sí que li vaig instal·lar un a mon pare U__u).

A part, no entenc perquè un amic meu s'ha de pensar que jo em dedico al
pirateig de SO's de M$.

Quan hom treballa d'administrador de sistemes acaba realment fart de que els
usuaris windoserus el truquin perquè el windows, que és propietari i hauria
de tenir un suport des de M$, diu allò de "consulte con el administrador de
su equipo". El 90% dels que em truquen no em van consultar sobre quin SO
necessitaven, sobre si l'havien de pagar o es podien posar una còpia pirata.
Jo no col·laboraré en piratejar windows.

Tinc amics jardiners, que els puc demanar consell sobre una planta o altre,
però que quan em venen una planta, un adob o vénen a podar quelcom no m'ho
fan de gratis. Ni tansols les plantes que em venen són robades. Són ben
legals, amb IVA inclòs.

El que passa és que hi ha massa cultura de "el windows és gratis perquè és
pirata, i el suport me'l dóna l'amic de torn", i també "jo no vull saber com
funciona un ordinador, jo només vull mirar webs i escriure cartes, els virus
no em preocupen, però estimat amic, salva'm que un virus no em deixa arrencar
el windows". El dia que facin una llei que multi els irresponsables amb els
seus ordinadors veurem com es posen les piles. De moment, els únics culpables
"legals" dels virus són els creadors de virus, però dels propagadors que
deliveradament no volen desinfectar-se l'ordinador "perquè a ells els és
igual", aquests la llei no en diu ni mu.

Si no vols saber conduïr no condueixis, però no busquis xófers gratis, que
això només té un nom: "jeta". I conduïr sense saber-ne és, com a mínim,
imprudència temerària.
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona