Per canviar una mica de tema II

Companys i companyes,
Porto temps intentant trobar un portatil sense sistema operatiu i compatible amb Debian. El que tinc actualment, del febrer del 2002, ja era sense sistema operatiu, té una Bios Phoenix,
I va bé amb la Debian.
Ara al febrer del 2006, que és quan m'he plantejat canviar-lo, he vist observat que el mercat ha canviat.
El domini de Windows és més dur que abans sobretot amb els portatils.
He trobat 1 marca, Ahtec, que si els ven sense OS ( www.ahtec.es ) i Beep ( www.beep.es )
M'agradaria saber opinions al respecte.
Un altre tema, quina diferència hi ha entre un intel centrino i un intel mobile (intel M)?
Bé, i gràcies,
Atentament,

--
~# Guillem Hernández Sola