paquet kernel-image i altres dubtes del kernel

hola!

fa uns dies vaig sentir a parlar dels paquets kernel-image. pel que he vist per internet, sembla la mar de fàcil disposar d'un kernel a partir d'aquests paquets. concretament, vaig veure aquest article: http://www.tuxteno.com/contents.php?cid=626

jo no els he provat i abans de fer-ho m'agradaria saber si algú de vosaltres l'ha utilitzat i què tal va. Concretament el que m'interessa és saber si puc usar com a base un kernel generat a partir d'un kernel-image i després anar-lo retocant al meu gust... és a dir, deixen alguna mena de .config?

això lliga amb la meva altra pregunta relacionada amb el kernel. segons tinc entès, els patchs del kernel els pots aplicar si vas saltant de versió del kernel un a un, és a dir, si, per exemple, passes de la 2.6.6 a la 2.6.7. Amb el patch el que es fa és veure quines modificacions hi ha d'una versió a l'altra, aprofita el que ja tinguis configurat al teu .config i hi afegeix les modificacions de la nova versió.

El problema apareix quan vols fer salts més grans de versio, per exemple, i com és el meu cas, passar de la 2.6.6 a la 2.6.10. Això, si ho he entès bé, no es pot fer amb un patch, i no tinc més remei que: o bé provar un kernel-image o bé recompilar les fonts des de zero.
Ara bé, si parteixes des de zero, t'has de mirar *totes* les opcions del kernel, ja que per defecte venen amb configuracions que potser no s'ajusten al teu maquinari. algun cop he anat una mica 'a sac' i he copiat directament el .config que tenia al directori de fonts abans de cridar al make menuconfig per tal que m'agafés certs paràmetres que m'interessen i estalviar-me una mica de feina.

..i la meva pregunta (per fi ;)) és: això és perillós? és a dir, poden variar molt els .config d'una versió a l'altra? puc carregar-me alguna opció incrustant el .config d'un kernel més vell a les fonts d'un de nou?

coneixeu d'algun altra drecera per passar d'un kernel a un altre conservant opcions de l'estil: tipus de processador, framebuffer, controladora de vídeo, etc.... ?

apa, això és tot. gràcies per avançat.

salutacions,

pau.