Re: Pen driver, camara, disc dur (USB)

En/na Daniel Parera ha escrit:
Ara me donat conte, ho explicat malament, el disc dur ja els tinc ben
configurats, el que vull configurar es un disc dur que tink amb una
carcassa externa, el disc dur es conecta externament amb usb, es akest
el que te 3 particions.

Si el disc és USB probablement està suportat pel mòdul "USB Mass storage", que te'l farà aparèixer al sistema com a /dev/sda (el disc sencer) i /dev/sda1, /dev/sda2, etc. (les successives particions)

Si en endollar-lo ja el pots muntar com a root, aleshores la part USB està funcionant bé.

Si no pots accedir-hi com a usuari, és que les opcions de muntatge no t'ho permeten. Per habilitar-ho, pots permetre que qualsevol usuari el munti usant l'opció "user" al fstab o bé pots fer que el pugui muntar només root però que qualsevol usuari hi pugui accedir, amb l'opció "umask=0000".

L'altre cosa que pot passar-te és que, com que es tracta d'un dispositiu que es connecta "en calent", qui s'encarrega de fer-lo aparèixer al sistema quan l'endolles és el subsistema "hotplug". Per exemple, les càmeres digitals USB acostumen a aparèixer sota /proc/bus/usb, i és HOTPLUG qui assigna els permisos als diferents nodes, de manera que si no els assigna bé només root podrà accedir-hi.

A més també pot ser que tinguis instal.lat UDEV, el nou sistema de gestió dinàmica de dispositius que ve incorporat a la sèrie 2.6. Aleshores la cosa es complica, atès que UDEV també et permet especificar com s'han de crear i anomenar els dispositius sota /dev, indicar-ne els permisos, crear enllaços simbòlics als dispositius (realment molt útil!)

Total, que en el teu cas la osa pot ser molt senzilla si tens un /dev estàtic (no fas servir udev), o pot ser una mica més enrevessada.

No sé, potser m'he enrotllat una mica massa...

Orestes

Merci per les respostes

On Mon, 17 Jan 2005 22:48:51 +0100, Jordi Regincos Isern