Re: assumpte servidor ssh

Hola,

On Wed, 2004-11-03 at 23:50 +0100, MarC wrote:
> ep gent, acabo d'instalar sshd i vull posar en marxa el servidor per fer
> sesssions remotes ssh des de l'exterior:
>
> estic amb una conexio ADSL darrera d'un router i tinc el seguents problemes:
>
> -quins ports cal que obri del router: el 22 es suficient?
> -un cop connectat a internet, la meva IP no es sempre la mateixa, de
> manera que: com puc saber quina IP vist des de internet per poder-me
> connectar amb ssh a ella?

Jo ho tinc arreglat d'una manera una mica xapucera, un shell script posat al /etc/rc.local que fa el següent:

#!/bin/bash

ADDR="bla@bla.com"

lynx -dump http://checkip.dyndns.org/ | mail -s "La meva IP" $ADDR

De manera, que sempre que la maquina es reinicii, m'envia la nova IP.
Suposo que el problema, es quan et canvien la IP sense haver reiniciat
la maquina, llavors suposo que hauries de posar l'escript al cron enlloc
de al rc.local.

joan.