[Fwd: Re: critica (constructiva) Xarnoppix] ...

--------------------------- Missatge original ----------------------------
Assumpte: Re: critica (constructiva) Xarnoppix
De:       Lluís Gras <serni@serni.net>
Data:     Sat, Agost 21, 2004 10:37 pm
A:        marc@ramonvinyes.es

Cap problema ( pots fer-ho quan vulguis a serni@serni.net, lgras@pie.xtec.es)

> ja vaig dir en el seu moment que em sembla una iniciativa magnifica.
crec que si tots els instituts, escoles colaboressin, es podria fer una
distri cdlive dedicada a l'ensenyança primaria de qualitat que sigues
una alternativa real a windows o un primer pas de la migracio i si lo
teu funciona, pq no partir d'aquesta base?

> ara be, m'he baixat el cd, i val a dir, que com la majoria de cdlives
menys knoppix3.4, falla en el meu sistema (el meu ordinador es una mica
raret pel q sembla...)
Pots provar-ho sense X, per veure si el problema es limita a la deteccio
de la vga ???

Quina versio ??? ... perque casualment l'altre dia vaig emprar la 1.3 en
una maquina similar amb una vga ATI ( no recordo quin model concret era,
placa ASUS P4noseque i va pitar tot, audio,, video , fins i tot vaig poder
gravar dos cd en mode live del contingut d'un xp que s'havia podrit.

> el meu sistema es:
> processador: pentium IV
> placa: asus p4p800
> targeta: radeon 9200se
> disc dur: SATA Seagate Barracuda 120Gb
>
> i quan arranca, tot va be, faig clic en l'opcio normal i quan la barra
de progres quasi esta al final em surt un error que no em dona temps a
llegir, encara q si puc llegir entre mig, "radeon". Tema targeta
grafica? La questio es que a partir d'aquest moment surt una llista
infinita de numeros hexadecimals indesxifrables i la cosa es queda
aixi...

Gairebe posaria la ma al foc que es la VGA el que fa petar-ho, prova la
opcio emulador a veure que passa ??? En qualsevol cas es probable que la
Radeon aquesta requereixi quelcom especial, diria que es una tarjeta
bastant moderna, oi ???

> d'altra banda, suggereixo que afegeixis algunes coses al cdlive i de
pas, dire q em molaria tenir-ho a totes les cdlive :)

> per detectar errors:
> -crec que hauries de posar en el missatge de boot inicial un email o
indicar el procediment per enviar bugs.

Totalment d'acord, de fet el projecte aquest es un tema gairebe personal,
de moment i els teus comentaris com els que ha fet en Pau Cabot son d'una
gran ajuda.

> -hauries d'habilitar una opcio d'arrencada pas per pas que permetes anar
apuntant tots els missatges que surten abans d'un error i posar mes
etiquetes, encara que nomes siguin de l'estil: etapa 1, etapa 2, etapa
3, per a poder indicar amb mes precisio on falla, sense haver de dominar
molt del tema (pensa que aixi + gent podra informar-te dels bugs)

Hores d'ara estic treballant en la versio 2.0 de la xarnoppix , basicament
correccio de detallets, nucli 2.6.7 ( de fet ja es operativa !!! ) i
suposo que el suport de maquinari sera superior ( de fet he compilat un
nucli el mes modular possible sense necessitat d'un initrd ), he aprofitat
per fer el linuxrc mes "verbose" i mes o menys el que tu comentes de anar
marcant les etapes ( prova de moduls scsi, deteccio de la unitat on hi ha
la imatge de la distribucio en format squshfs, memoria trobada, etc ... )
pensa que la Xarnoppix, malgrat el nom no es una remasteritzacio d'una
Knoppix sino que es basa en el projecte "Metadistros" i entre ambdos hi ha
diferencies bastant "subtils" pero importants.

> -un cop arrencat el sistema, tb fora bo que el sistema guardes
> automaticament en un fitxer les especificacions del sistema i alguna
mena de mode debug, per a que la gent pogues reportar els errors amb
facilitat fent uns pocs clics (ja se sap que sino, li fa mandra a molta
gent).

Els tens a /tmp ... suposo que es podria automatitzar perque es generes un
tar.gz i poder-lo reportar amb mes comoditat.

> tema estetic (anecdotic pero ja se sap que molta gent es guia pels ulls
nomes...):
> -les imatges que poses, semblen jpeg de qualitat molt baixa i que per
tant tenen molta distorsio al voltant dels canvis bruscos de color.

Suposo que et refereixes al grubgfx i al bootsplash inicial, totalment
d'acord !!! pero com que es un tema cosmetic el deixarem per mes endavant,
ames en el cas del grubgfx hi han certes limitacions de format ( indexat i
maxim 255 colorets ), el bootsplash no pero les imatges que vaig firar ja
no eren gran cosa.

> suggereixo que posis jpeg de mes qualitat o png's (si es possible), pq
fa mal a la vista... en la resta tb haig de dir que l'estetica es
millorable ;)

Aquest es un un problema "genetic" hi ha gent que hi te gracia i n'hi han
com en el meu cas que som un desastre, afortunadament tinc un company que
es un artista i quan el pugui enganyar et garanteixo que l'aspecte
millorara ... ;-)

> vinga, es una opinio sense cap pretensio, si algu veu q estic dient
alguna bestiesa, aviseu-me!

Al pa, pa i al vi, vi !!!

Vinga gracies per les teves observacions.