Re: nou nucli - moduls inexistents?

On dl, 2004-07-26 at 13:41, Ricard wrote:
> [...]
> explico per si algú té aquests problemes:
> 1- Per una banda, hi ha una eina de detecció de hardware (no recordo el nom
> ara) que es llença al arrencar el sistema i intenta carregar els mòduls pel
> hardware que troba. En concret, intentava carregar agpgart, usb-uhci, 3c9xx,
> i algun altre, tots ells efectivament són drivers pel hardware del meu
> sistema. Com jo els havia inclòs al nucli, no els trobava. Després del
> missatge FATAL: etc deia "Assuming the driver is compiled into the
> kernel" (més o menys) i la càrrega del sistema continuava.

Deu ser el discover o el kudzu, i aquest deu ser el seu comportament
normal.

> 2 - En segon lloc, tenia a /etc/modules els mòduls (no sé qui ni què els ha
> posat allà) ide-cd i ide-detect. Algú sap per què son? Els he comentat i ja
> no em surten els errors deguts a aquests mòduls. En aquest cas el log no diu
> res de "assuming...". El sistema sembla funcionar bé, i el meu cd (ide)
> funciona igual (a pesar d'un error inicial al muntar-se semblant a "not a
> valid filesystem or too many filesystems mounted"), que ja em sortia abans;
> no obstant es munta bé (???).

IDE-CD és el driver per cd-rom (i gravadora) IDE (la pràctica
totalitat). Segurament ja tindràs el suport compilat al nucli, per la
qual cosa tampoc no et cal. En els kernels 2.4.x el suport per
*gravadores* de cd s'havia de fer a través d'una emulació SCSI
(ide-scsi), perquè el driver ide-cd no tenia suport per escriptura (en
els primers cd-roms no tenia sentit escriure, i quan van aparèixer les
primeres gravadores eren SCSI, i el suport es va programar per
aquestes). En els kernels 2.6.x s'ha inclòs el suport per escriptura al
ide-cd, per la qual cosa ja no cal l'emulació SCSI ni res d'això.
El mòdul ide-detect no sé què és. No l'he sabut trobar a la documentació
del nucli.

>  Unaltre font de errors al log és l'isapnp, que
> intenta carregar un munt de coses incomprensibles com PNP0C01 i CSC000F,
> que diu que no troba. Què és això?

Està relacionat amb el suport del "Plug-and-pray" per targes ISA. Si la
teva placa base és moderna i/o no tens cap tarja ISA, no tens perquè
preocupar-te'n. Pots desactivar el suport per ISA al nucli i eliminar el
paquet "isapnptools"

> Gràcies

De res.

Orestes.