Re: Ei que la tarja de so no xuta!

* [21/07/04 01:15] Pau Climent i Pérez:

> Fins ara no me n'havia adonat, però la tarja de so no em funciona (quan
> entre a l'XMMS em diu el "típic" error). Mandrake i Fedora si que me
> l'han pillat sempre, ... però en Debian no sé des d'on s'ha de
> configurar tot això.

Has de carregar el mòdul adequat al kernel. És una manera de dir
que has de carregar el "driver" de la targeta de so.

Es fa amb el programa modconf.

La complicació és que ara hi ha 2 drivers semi-incompatibles. Si
tens un kernel antic quedat amb els OSS, i si és nou (2.6.*) amb
ALSA, però en aquest cas també has d'instal·lar alguns paquets
a saber: alsa-base, alsa-headers, alsa-oss i alsa-utils (i han
de ser versions noves, els de "Woody" no serveixen (em sembla)).

Per exemple hi ha programes (e.g. el xmms) que utilitzen OSS i
altres ALSA. Els drivers d'ALSA són compatibles amb OSS, però
els OSS no són compatibles amb ALSA. Espero no haver-te confós.

Salut,

--
ernest

That's all you need tae dae in life. Just be yourself, he'd tell me.
It was the most difficult, challenging thing anybody ever asked of me.
--Irvine Welsh, Glue.