Re: Empressa que proporcioni servei en linux

On dl, 2003-11-10 at 14:05, Albert wrote:

> En Debian hi ha un paquet  per portar la contabilitat, no l'he probat ni
> se que tal es pero al Linux Magazine van escriure bastant be d'ell
>
> gnucash

Justament l'estic traduint al català. Puc aportar la meva visió com a
traductor/usuari:

Porta la comptabilitat de la manera clàssica de doble entrada: tot són
comptes (no fa la barroeria del Microsoft Money d'embolicar-se amb els
"beneficiaris"), plenament configurables. Pots adaptar-lo perfectament
al pla general de comptabilitat, tot i que algunes operacions típiques,
com el tancament anual, no estan automatitzades perquè és molt difícil
de fer una cosa general; cada país va diferent.

Permet generar informes típics: balanç de situació, compte de resultats,
flux de caixa, gràfics d'ingressos, despeses, etc. Ara bé: no esperis
uns informes "bellíssims". En això és evident que Microsoft es gasta
molts diners. També té coses de facturació.

Tanmateix, si ets hàbil, pots fer algunes cosetes pel teu compte, perquè
la base de dades de comptabilitat són fitxers XML, amb la qual cosa
s'obre tot un món de possibilitats.

Actualment la darrera versió és la 1.8.7, però amb la Debian estable vé
la 1.6, que és una mica antiga. T'aviso: si intentes recompilar la nova
prepara't a tenir problemes de dependències. És millor que t'instal.lis
un backport de la 1.8.7 a la woody, que pots agafar seguint aquest mail:

"------------------------------------------------------------
James A. Treacy writes:

I have just updated the gnucash package on people.debian.org. All
dependencies should work now and after upgrading it should work 'out of
the box'.

Edit /etc/apt/sources.list and add
deb http://people.debian.org/~treacy/gnucash.woody ./
then
apt-get update ; apt-get install gnucash
"

Ara bé, si vols una gestió més professional i modular, potser podries
provar el paquet GNUe (GNU enterprise). No en sé massa cosa, però es veu
que és molt potent. (http://www.gnu.org/software/gnue/project/what.html)

Espero que et sigui útil.

* Orestes Mas                               *
* Linux User 285092  http://counter.li.org  *
* Universitat Politècnica de Catalunya      *