Re: Canvi de distribució

On Mon, Nov 10, 2003 at 09:47:11PM +0100, Antoni Segura Puimedon wrote:

> He provat tot el què he anat trobant sobre la solució dels problemes com
> ara en el Neverwinter Nights que només m'arrenca en versions beta però
> aquestes no funcionen bé amb les X (va hiperlent). Després instal·lo el
> Quake i problemes també.

És molt senzill: Els fabricants de targetes gràfiques nVidia no
volen fer públiques les especificacions de les seves targetes (ja
que creuen que els hi arruinaria el negoci), de manera que no
existeixen drivers que permetin fer servir l'acceleració gràfica
d'aquestes targetes. Per això tots els programes OpenGL et van
tant lents, perquè la representació es fa per via programari en
comptes de via maquinari (=acceleració).

Això no ho arreglaràs canviant de distribució, totes tenen el
mateix problema. L'únic que pots fer és instal·lar es driver
non-free de nVidia (www.nvidia.com) que és gratuït i tancat, i
va fatal. A mi, per exemple, si no desactivo l'AGP em penja
l'ordinador. Per desgràcia la cosa està així. En canvi, segons
tinc entès, totes les altres marques estan suportades per drivers
oberts.

--
ernest