problemes amb locales i catalanitzar i compatibilitat Openoffice

Hola a tots,
vaig fer la instal·lació de Debian Woody i posterior actualització a Testing (sarge) amb entorns gràfics KDE i GNOME i gestor XFree86. a diferència d'un cop anterior no em va sortir tot "per defecte" en català, ni podia escollir akest idioma al K Control Panel. Això ho he solucionat amb el paquet kde-l18n-ca, que no m'ha donat cap problema i ara ho tinc en català i això, però quan vull instal·lar el koffice-l18n-ca em surten uns missatges d'error del locales que també em surten quan vaig intentar instal·lar l'Openoffice en català i altres eines. el missatge d'error ara no el sé exactament (si el necessiteu us el donc, però no puc escriure a aquesta llista des de Linux, de moment) però deia coses sobre les "variables" de locales (LC_XXXX) i en algunes em posava que no estava definit i en altres españa o español. Alguna idea per solucionar-ho (he fet dpkg-reconfigure locales i instal·lo tan el ca_ES@Euro ISO-8859-15 com el es_ES@Euro ISO-8859-15 (instal·lo els dos per si després per tenir correcció de castellà ho necessito, si és k no, digueu-m'ho) i després poso com a predeterminat el ca_ES (que sembla que és això el que realment no es canvia).

També vaig ejecutar (en aquests processos d'actualització) la comanda "castellanizar" (m'havia baixat el paquet) que teòricament tradueix al castellà les man, però sembla que no ho ha fet. si això pot portar algun problema, expliqueu-me com es treu (amb el HOWTO que t'indiquen a la man de la comanda no m'aclaro), si us plau. També voldria saber quin paquet m'he de baixar per tenir els HOWTOs en català (si és k existeix).

2n tema:
Per més comptatibilitat amb windows i per ser projecte de softcatalà vull utilitzar l'openoffice com a paquet ofimàtic. ja l'he instal·lat i funciona, però també tinc el KOffice, i encara k tampoc no em molesta, però el vull desinstal·lar (aquest últim) per tenir menys programes. la questió és k amb el KDE el predeterminat és el KOffice i moltes coses ja obren aquest per defecte, i voldria saber què passarà quan el desista-li: quan obri un arxiu veurà que ja no té el programa i em preguntarà amb quin obrir-lo? algun error? automàticament l'Openoffice agafarà les "dependències" d'arxius que li pertoquen?

gracies per la paciència xk és un llarg e-mail
guillem