Re: [OT] Votacions sobre patents?

El Tue, Nov 04, 2003 at 11:55:30AM +0100, Francesc Alted deia:
> Hola Xavi,
>
> He intentat buscar informació sobre la passada votació sobre patentes de
> programari en l'àmbit europeu, però l'únic que he llegit és que les nostres
> reivindicacions han fet un cert efecte, encara que1 no sé fins a quin punt.
> Acabe de passar-me per la web de CALIU per veure com va quedar el tema de la
> votació i m'ha estranyat no veure res que no s'haja actualitzat després de
> les votacions.

Tens raó. Em sap greu. Vaig de cul per varies coses, la majoria sense relació
amb patents i no tinc temps de res. Tot i això vaig actualitzar fa poc
http://patents.caliu.info/codecisio.html

i quan pugui actualitzaré http://patents.caliu.info/agenda.html

i hi ha un esborrany que no he enllaçat perquè s'hauria de revisar (donar-li
un tó més seriós ) a la pàgina uab.html del mateix domini (no poso la
URL per evitar que hi vagin robots de buscadors de moment, em fa mandra escriure un robots.txt
però és només canviar codecisio.html per uab.html)

> Podries explicar una mica el tema? Supose açò és un OT flagrant, però que a
> la majoria dels que estem dins d'aquest fòrum segur que ens interessarà el
> tema.

Pot ser un OT però llavors a mi ja m'haurieu fet fora de la llista :).
De tota manera la llista m oportuna suposo que seria docscaliu-no-epatents@lists.sf.net
que a més està força morta.

Per qui no vulgui mirar el uab.html el resum és que el Parlament Europeu
va votar força bé, va aprovar 45 esmenes (per a 30 articles/considerants)
i va introduir bones definicions i bones mesures. Però també van deixar passar
coses dolentes. De manera que el resultat és contradictori en certa manera.
Simplificant massa, diu en molts llocs que el programari no es pot patentar i en alguns que si.
Això fa difícil interpretar què passaria si el text fos llei.

Tot i això els eurodiputats (la majoria) ho van fer molt bé. El debat del
dia abans va estar bé.

Ara falta veure què (i quan) diu el Consell (si no es posen d'acord
tots dos no hi ha directiva). El Consell (representants dels estats,
especialment de les seves oficines de patents) ja es va mostrar
favorable a les patents de programari. Encara no han decidit si decideixen
abans del 27 de novembre o l'any vinent. Si és abans el Parlament encara
podria fer una segona lectura abans de la dissolució, ampliació i eleccions
europees de la primavera vinent (o no). Si és després el Parlament pot
ignorar la seva votació del setembre. Si és abans també, però només per
acostar-se al Consell.

Total, que al Parlament Europeu va anar prou bé perquè hi va haver
prou eurodiputats amb seny (de tots els partits, tot i que d'alguns més
que d'altres). Tot i això el text té contradiccions, per
això Verds/Aliança LLiure Europea i Esquerra Unida Europea / Esquerra
Nòrdica Europea van rebutjar el text.

P.D. Aprofito per agrair els comentaris de fa unes setmanes. Em temo però
que hi ha massa poca gent en aquestes lluites per aquests barris, i això
introdueix punts de fallada única. Hi ha gent a la llista docscaliu-no-epatents
que té permisos per actualitzar la web, si hi hagués contribucions de material.
N'hi va haver una però crec que encara no s'ha penjat. En fi... De tota
manera hi ha altres grups a la mateixa banda d'aquesta lluita (FFII, eurolinux,
CCOO, Proinnova, ATI, Europe Shareware, AFUL, etc.) La FFII sí que
ha actualitzat les planes.

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org
http://patents.caliu.info