Re: presentació i consultes

On ds, 2003-11-01 at 14:35, linuxer@unraco.net wrote:
> Hola,
>
> El meu nom és fermí i porto llegint la llista des de fa un mes. Ahir vaig instalar la
> debian woody des d'internet (és a dir que només vaig usar el primer cd) i  ha estat
> una experiencia  novedosa, peró he tingut un parell de problemes a veure si m'ho
> podeu resoldre:

Hola Fermí! Benvingut a la llista!

> 1. Resulta que les primeres dues vegades ho vaig fer amb l'assistent que et porta
> la instalació, peró notava que faltaven paquets per a instalar. Aixi que a la segona
> vegada vaig dir-li que m'instales un dels paquets que em faltava i va continuar la
> insalació dels 100 i pico de paquets que mancaven. ¿És aquest comportament
> correcte? Em vaig quedar a quadros i ara no sé sí ho tinc tot instalat o no, ja que la
> darrera ocasió ho vaig fer amb el dselect. ¿Com puc comprovar que tinc totes les
> tasques instalades?

Comprovar que tots els paquets d'una tasca estan instal·lats no ho sé
fer. L'únic que se m'acudeix és que executis tasksel i l'instal·lis una
altra vegada. Si diu que ja està és que no faltava res.

Si veient els paquets instal·lats en fas prou pots utilitzar:
dpkg -l

Els que et surtin amb "ii" vol dir que estan correctament instal·lats i
configurats.

> 2. Entorn gràfic. Resulta que a l'hora d'instalar l'entorn gràfic m'instala per defecte
> tots dos gnome i kde, peró resulta que jo només vull jugar amb gnome. Ja he
> provat de fer un apt-get remove kde per a veure sí així s'el·liminaven tots els
> paquets kde a partir del principal, peró no ha funcionat. ¿Com ho he de fer per a
> desinstalar el kde?

Potser la millor manera serà desinstal·lar les llibreries base del kde.
Això forçarà totes les aplicacions kde a desinstal·lar-se. Pots fer:

apt-get --purge remove kdelibs3

Pensa que això també et desinstal·larà tots els programes KDE (que també
es poden fer servir des de GNOME).

> 3. A l'iniciar el sistema se'm carrega amb el gdm, tal com li vaig indicar al instalar,
> peró sí intento entrar com a root, no em deixa. ¿Per quin motiu és aixó?¿hi ha
> alguna forma de poder-ho modificar?

És una opció de seguretat. Executar un escriptori com a root és una mica
perillós, perquè hi ha un munt de programes, força complexitat i es
podria fer una destrossa. També va bé que si vols entrar com a root
entris com un usuari normal abans perquè en l'hipotètic cas que algú fa
alguna destrossa com a root així es pot identificar a partir de quin
usuari va entrar.

Si això no t'agrada i ho vols canviar així:

1.- Executa el quadre de diàleg de configuració des de
Sistema/Configuració (a la pantalla de login) o bé des d'una consola com
a root "gdmconfig"

2.- Selecciona "Expert" i la pestanya "Seguretat"
3.- Marca "Permet al superusuari entrar amb GDM"

Accepta, aplica... i ja ho tens :)

> Bé , com veieu són tres preguntes que se les porten, sí és aixi, agraïria que
> m'indiquessiu quins manuals i/o coms he de mirar per a poder fer bé la feina.

A mi un manual que sempre em va molt bé és:

http://qref.sf.net

No sé aquestes preguntes surten, però n'hi ha moltes d'altres.

> Gràcies per la vostra atenció i fins aviat, Fermí

Sort!
--
Josep Monés i Teixidor
Clau GnuPG: gpg --recv-keys 80E85CC4