KDE o GNOME? so i usb en les X

Hola a tots,
vosaltres quin dels dos entorns m'aconsellarieu?
havia tingut instal·lat el RedHat amb Gnome, però el vaig utilitzar poc. Ara m'he instal·lat el Debian i m'havien dit k el KDE és més fàcil, però tmb k va més carregat. sóc pràcticament novell en Linux, però tinc certa facilitat per adaptar-me. Com puc fer per què on faig el Login (visual) pugui escollir entre KDE i GNOME? Com puc canviar quin és l'entorn predeterminat?

he instal·lat em sembla k la woody pero actualitzant a la Sarge (al Sources.list tinc tot en testing). k per cert, alguna forma més directe de tenir el KDE 3.1.4 amb Sarge? (ho tinc amb un arxiu preferences i no sé k més k explica a es.kde.org, però no sé si llavors les actualitzacions de tot i les dependències funcionen bé).

l'altre problema: en aquesta primera instal·lació de Debian (ara he reinstal·lat per fer-ho bé des del principi) el linux em reconeixia la targeta de so integrada (ac_97, en xip via 82cxxx, ho sé per quan fa: detecting hardware) però un cop a dins l'entorn gràfic (XFree86 (diria k versio 4.x) i KDE 3.1.4) no em reconeixia ni el so ni els ports USB. perquè? si recompilo el kernel milloraré?

moltes gràcies
guillem barba