optimitzar la configuració

hola, ara el sistema ja quasi que em funciona tot bé, només em manquen les opcions d'energia (aniré provant assaig/error amb ACPI) mirant webs n'he trobat una on parlen del meu model de portàtil i diuen que he de fer el següent: 8) FrameBuffer Update 2002-03-12: Linux-2.4.19-pre2 has a working TridentFB Option - accelerated! Yeehaw! Again, Tamagucci (Tamagucci at inwind dot it) points out: I suggest you to add this line, in the framebuffer section: append="video=trident:800x600-16@60" otherwise the framebuffer will start in "640x480 mode" or it won't start at all!! Earlier kernels: Use VesaFB and say "vga=0x305" in /etc/lilo.conf. In 2.4.18 there is a tridentfb option, but as i was told it fails to compile.... el problema que tinc ara és que va moooolt lent (és un celeron a 700Mhz, crec que hauria d'anar llegeret, sobretot en WindowsMaker) i m'agradaria saber si això pot ajudar al sistema. L'altre problema que tinc és que amb KDE totes les opcions de configuració de llengua i teclat em van correctament, però amb el WindowsMaker el teclat està mal configurat; algú sap com es canvia això? I per acabar (de moment) les lletres dels menús dels programes se'm veuen molt petites (crec k des k vaig fer un apt-get upgrade) i no sé com tornar-ho a posar bé, i m'estic tornant cec cada vegada que intento llegir un menú. Qualsevol ajuda per solucionar akests problemes és benvinguda, tot i que crec que aquesta carta és més digna dels reis mags que no pas d'aquesta llista. gràcies i que tingueu més sort que jo configurant ;)