Re: CUPS+SAMBA

Tenint el CUPS no necessites el SAMBA per imprimir des de windows XP. Només cal que utilitzis el protocol IPP. Quan defineixis una impressora nova en XP, escull l'opció "impressora d'internet" (no recordo si el nom és exactament aquest, no ho faig servir gaire) i al camp d'adreça de la impressora li poses una cosa com "http://<nom_del_servidor_CUPS>:631/printers/<nom_de_la_cua_CUPS_de_laimpressora>"

Això a mi em funciona de meravella. Permet imprimir a una certa impresora des de qualsevol part del món, si el CUPS està convenientment configurat (mira't el /etc/cups/cupsd.conf)

Aleshores pots prescindir del SAMBA, a no ser que el vulguis per altres coses, com imprimir des de màquines que no suportin el protocol IPP, com Win98, o bé per compartir fitxers.

Espero haver estat útil.

Orestes

En/na Lluis ha escrit:

Hola!

be, doncs tinc de fa temps CUPS+Samba en el servidor per compartir una
impressora, tot de meravella

pero, ai! intento utilitzar la impressora des d'un Win XP i no hi ha
manera, i aixo que des del mateix ordinador i linux no hi ha problemes
(o sia que es cosa de configuracio...)

el mateix em passa des d'un altre ordinador amb win98 i linux (nomes puc
imprimir des de linux)

algun te alguna idea de que pot estar fallant? al servidor no hi ha
comptes per als clients

pastejo de seguit el fitxer de configuracio (no es gaire llarg)

[global]
       workgroup = XLAB.TAZ
       netbios name = VALHALLA
       server string = %h server (Samba %v)
       interfaces = eth0
       security = SHARE
       encrypt passwords = Yes
       null passwords = Yes
       obey pam restrictions = Yes
       passwd program = /usr/bin/passwd %u
       passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
       log level = 3
       syslog = 2
       max log size = 1000
       socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=4096 SO_RCVBUF=4096
       dns proxy = No
       invalid users = root
       printing = cups

[esc60]