Re: no m'aclaro amb els pins

El 24/06/03, a les 22:31:12, Ernest A.C. ens deleità amb les següents paraules:
> [...]
> hello   1.3-18  testing
>
> # apt-get install hello
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> The following NEW packages will be installed:
>   hello
> 0 packages upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.
> Need to get 0B/19.5kB of archives. After unpacking 46.1kB will be used.
> Seleccionant el paquet hello previament no seleccionat.
> (Llegint la base de dades ... 36987 fitxers i directoris instal·lats actualment.)
> Desempaquetant hello (de .../binary-i386/hello_1.3-16.deb) ...

amb aquestes linies, el que em sembla es que, apt-show-versions, mira
les "labels" de la versio (per dir-ho d'alguna manera) en algun lloc on
NO apareix la local (segur que es aquesta la forma de crear una "versio"
del dists?), pero en canvi, la base de dades del apt, si que funciona be
segons les prioritats que li has donat

> # apt-show-versions -p hello -a
> hello   1.3-16  install ok installed
> hello   1.3-18  testing
> hello/testing upgradeable from 1.3-16 to 1.3-18

el que et dic, no pilla aixo del local, nomes el testing, i te que el
hello versio 1.3-16 es de testing, i no local

> # apt-get upgrade
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.

el que et dic, cosa dels "labels" (per dir-los d'alguna manera, que no
se jo quin sera el seu nom "oficial"), fijo

> O sigui fa més o menys el que vull, encara que és una mica
> confús. I no em deixa instal·lar la versió "moderna":
>
> # apt-get install -t testing hello
> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> Sorry, hello is already the newest version.
> 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.

i aqui m'has matat, pq segons aixo (i suposant que els problemes
anteriors fossin per allo de les etiquetes), no tens la versio de
testing instal.lada, i si de totes formes la 1.3-16 fos de testing,
t'hauria de dir que en te una de nova i que actualitzara (a 1.3-18)

> Bueno, ja em sembla bé. El problema és que, com has vist, va
> fent el boig. Primer diu que es pot actualitzar i després diu
> que la versió instal·lada ja és la més nova...?

mira aixo de les etiquetes, que no t'hagis deixat de posar en algun
altre lloc o d'alguna altra forma aixo de local, si no mira les
Pin-Priority, que certs rangs de valors tenen significats especials (no
recordo ara quines eren les teves prioritats) i si no, doncs demana
ajuda a debian-user, o alguna altra llista, a veure si trobes algun guru
del sistema de paquets XD (be, o algun que hi hagi per la llista i no
hagi dit res fins ara d'aquest tema)

apa!

PD: segur que es una tonteria, amb lo facil que posen tots aquests temes
a debian (com vaig llegir en no se quina firma, era algo aixi com que
unix es intuitiu, nomes fa falta trobar-li la logica XD)
--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."